Legenda o láhvi

Alfa Romeo vysvětlila zajímavou legendu o láhvi šampaňského, kterou (ne)měl na stupních vítězů v Kanadě 2008 Robert Kubica.

Alfa Romeo je původně a tak trochu stále tým Sauber. V minulosti byl stejný tým ze švýcarského Hinwilu továrním týmem BMW. Právě s tímto týmem v roce 2008 získal Robert Kubica v Kanadě své jediné vítězství ve formuli 1.

Klíčové okamžiky kariéry Roberta Kubicy

Klíčové okamžiky kariéry Roberta Kubicy

V továrně týmu existuje vitrína, ve které je 27 láhví šampaňského z každého pódia, které tým získal. Jedna z nich se od všech ostatních liší. Stále totiž obsahuje korek. Je to právě ta od Kubicy z Kanady 2008.

Továrnou koluje legenda, kterou si vyslechne snad každý nový zaměstnanec, že láhev nebyla nikdy otevřena. Kubica byl zkrátka tak rozrušený z vítězství, že láhev vůbec neotevřel. Je to však jen legenda. Není to pravda. Jak můžete vidět ve fotogalerii k článku, láhev byla v Kanadě prokazatelně otevřena. 

Skutečný příběh je složitější a tým ho vysvětlil v preview k aktuální Grand Prix Kanady.

O láhev se tehdy strhl boj mezi Sauberem a BMW. Obě firmy chtěly vlastnit „láhev nejsladšího šampaňského, jaké jsme kdy ochutnali,“ píše tým.

BMW tehdy tahala za delší konec, takže skutečná Kubica láhev je vystavena v mnichovském muzeu značky.

Sauber tehdy požádal F1, aby vyrobila repliku láhve, kterou by si mohl nechat vystavit ve své továrně. A ta zůstala do dnes neotevřená. 

Foto: Getty Images / Vladimír Rys

Další článek: Fotogalerie: GP Kanady od 90. let po dnešek

19:29 | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
18:22 | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
17:41 | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz
17:26 | Pro iOs už je aplikace k dispozici. Pro Android bude brzy. Jmenuje se Williams Racing AR Launch 2021.