Ledová sprcha

"Obávám se, že F1 nemá v záloze nějaké okamžité řešení."

Na rovinu: jinak velmi pěkný víkend po dlouhém a natěšeném očekávání byl bez nadsázky zakončen šokem. Samozřejmě se to může lišit podle toho, kdo komu fandí (fanoušci Ferrari a Fernanda Alonsa budou spokojeni), ale objektivně byla premiéra nových pravidel katastrofou.

Hned po přenosu jsem se ve výtahu potkal s Martinem Brundlem, který spolukomentuje pro BBC, a hned vychrlil: "To byl shit. Katastrofa. To je přesně to, čeho jsme se obávali.

Už před sezonou jsem říkal Charliemu Whitingovi, že se bojím toho, že to bude o jednom brzkém pitstopu a pak kroužení do cíle. A oni mi řiká: 'Ale nebuď tak negativní ještě před startem'. A je to tady. A bojím se, že to tak bude celou sezonu."

No já jenom doufám, že ne! To by pak byla teprve katastrofa. Protože mají-li se také další závody sezony 2010 odjet v podobném režimu, ztratí formule 1 mnoho fanoušků.

Martin Whitmarsh hned po závodě volá po urgentních změnách, jako jsou dva povinné pitstopy (haha, a máme tu A1GP či GP2) či pneumatiky, které vydrží tak dvacet kol. Ale proč zavádět další a další berličky, které už nejsou berličkami, ale pořádnými titanovými šrouby ve zlámaných kostech?!

Mega průšvihem moderních vozů F1 je aerodynamika. Můžete mít kombajny nebo sněžné pluhy jaké chcete, pokud pojede auto ve zvířeném vzduchu takového charakteru, jaký vytváří vozy F1, nezachrání nás ani zákaz tankování.

Považuji za ironii, že to byl právě Martin Whitmarsh, který si od nových pravidel sliboval větší snahu o poředjíždění, ale opak byl pravdou!

"Předjíždění je prakticky nemožné," říká Michael Schumacher, který by o tom vzhledem k domácí sbírce pohárů měl něco vědět.

Obávám se ale, že F1 nemá v záloze nějaké okamžité řešení. Jako okamžitou záchrannou brzdu vidím zkrácení závodů klidně o 30 % a zavedení dvou povinných pitstopů. Ano, z nouze ctnost, ale stále lepší, než to co jsme viděli v Bahrajnu. A do budoucna, nejpozději od roku 2012, zcela novou specifikaci šasi formule 1.

Nakonec, kdybyste přejmenovali GP2 na F1 a posadili do ní Alonsa, Massu, Hamiltona, Schumachera či Buttona, máte okamžitě fantastický šampionát.

Další článek: Jezdci se před startem schovávají celebritám. Na protest

14:17 | Kvalifikaci formule 3 vyhrál Dennis Hauger. Roman Staněk obsadil 14. místo.
9:57 | Tento víkend se jede také F3. Kvalifikace pátek od 13:55, Závod 1: Sobota od 10:35, Závod 2: Sobota od 16:45, Závod 3: Neděle od 12:05
6. května | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
6. května | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00