Leclerc v kvalifikaci rozdělil red bully, Sainz skončil v Q2 | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Leclerc v kvalifikaci rozdělil red bully, Sainz skončil v Q2

Na jedné straně radost, na druhé zklamání. Charles Leclerc zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie formule 1 čtvrtý nejrychlejší čas, naopak jeho týmový kolega z Ferrari Carlos Sainz ani nepostoupil do Q3 a obsadil až patnácté místo.

Leclerc se stejně jako většina jezdců dostal do Q3 na střední směsi pneumatik (jen Lando Norris odstartuje v top 10 na měkké sadě, pozn. redakce). Tam zajel Monačan čas 1:28.054, kterým dokázal rozdělit oba piloty Red Bullu.

„Se svou kvalifikací jsem velmi spokojen. Dnes to bylo o opětovném získání sebevědomí, pracoval jsem na tom od prvního kola ve třetím tréninku po poslední kvalifikační pokus. Dostal jsem se opravdu na limit a čtvrté místo je velmi dobrý výsledek, který jsme nečekali,“ řekl Leclerc, který druhý páteční trénink zakončil nehodou.

„Zítra to bude náročný, ale vzrušující závod. Ačkoliv jde o městskou trať, tři dlouhé rovinky nabízejí možnosti předjíždění. Naše závodní rychlost byla celý víkend dobrá, takže pokud budeme mít čistý závod, měli bychom mít dobrou šanci.“

Smyk, který Sainze přišel draho

Naopak Carlos Sainz doplatil na smyk v prvním pokusu v Q2. Drobný kontakt s bariérou znamenal poškození zadního křídla. Mechanici však neměli dost času na výměnu zadního křídla během Q2, s poškozeným zadním křídlem se přesto Sainz vydal do dalšího pokusu, ve kterém se ale nedokázal zlepšit a obsadil 15. místo.

„Po celý víkend jsem byl ve voze rychlý, cítil jsem se dobře a jeden smyk ovlivní celou kvalifikaci a zítřejší závod. Q1 byla velmi slibná a já z tréninků věděl, že na střední směsi budu rychlý,“ řekl Sainz.

„Kvůli velmi agresivnímu přetáčivému smyku v 10. zatáčce jsem ale ztratil kontrolu nad vozem, a ačkoliv jsem se dokázal vyhnout velké ráně, dotkl jsem se zdi a poškodil si zadní křídlo. Nebyl čas vyměnit poškozený kus a kluci odvedli tu nejlepší práci, když to napravili, aby mě znovu poslali na trať.

„V první části okruhu jsem byl celkem rychlý, jakmile jsem ale zatlačil v náročnější zatáčce na zadní křídlo, věděl jsem, že přítlak byl výrazně ovlivněn a musel jsem svůj pokus vzdát. V zítřejším závodě se může stát cokoliv. Věřím své rychlosti a udělám vše, abych získal nějaké pozice a pokusil se bodovat.“

Doporučujeme

Články odjinud