Leclerc: Se safety carem jsme měli štěstí v nešťastné situaci

Charles Leclerc získal své první stupně vítězů ve formuli 1, když ve Velké ceně Bahrajnu dojel na třetí pozici. Velkou část svého druhého závodu v barvách Ferrari však strávil ve vedení a jel si za prvním vítězstvím, o které jej však připravil technický problém.
Leclerc: Se safety carem jsme měli štěstí v nešťastné situaci

Ve včerejší kvalifikaci vybojoval Leclerc svou první pole position. Start se mu však nevydařil a v prvním kole se propadl až na třetí místo.

Postupně se však dostal zpět do čela závodu. Deset kol před cílem však svému týmu hlásil problém s motorem. Ferrari mu na to odpovědělo, že z MGU-H nezískává jeho vůz zpět žádnou energii.

Velmi rychle začali jeho náskok stahovat za ním jedoucí jezdci Mercedesu Lewis Hamilton a Valtteri Bottas, za které se Monačan propadl. Dvě kola před cílem závodu vyjel na trať safety car, který zřejmě Leclercovi zachránil alespoň třetí místo, jelikož v opačném případě by jej předjel také Max Verstappen z Red Bullu.

„Stává se to. Je to součást motorsportu. Dnes to bohužel nebyl náš den, jsem ale přesvědčen o tom, že tým odvedl skvělou práci, když se dokázal dostat z rychlostní ztráty z Austrálie,“ řekl Leclerc.

„Jsem samozřejmě velmi zklamaný, stejně jako celý tým, během sezóny se to však stává. Měli jsme štěstí ve velmi smolné situaci. Jsem rád, že na konci vyjel safety car, v opačném případě bychom skončili hlouběji v pořadí. Nemyslím si také, že bychom byli v pohodě s palivem.“

Vettelův divoký závod: první místo, hodiny, ztráta předního křídla

Start z první řady nedokázal ve stupně vítězů proměnit ani druhý pilot Ferrari Sebastian Vettel.

Ten se sice po zhasnutí červených světel dostal do čela, ovšem po šesti kolech si Leclerc vedení vzal zpět. Další pozici Vettel ztratil při zastávce v boxech, kdy se před něj dostal Hamilton. Následně se Vettel vrátil na druhé místo, o které však přišel po druhých zastávkách v boxech.

„Bylo to velmi obtížné. Asi půl kola po startu jsem si uvědomil, že to bude velmi těžké. Vůz byl velmi náročný na ovládání,“ řekl o svých problémech v závodě Vettel.

„Myslím, že Charles (Leclerc) se trápil méně a neměl žádný problém jet za mnou a předjet mě. Bylo to celkem zrádné. Myslím, že ve druhém stintu se to na střední směsi pneumatik trochu uklidnilo, celkově jsme však neměli rychlost, jakou bychom měli mít.“

V následném souboji s Hamiltonem se Vettel roztočil a ztratil čas. O chvíli později mu na zadní rovince upadlo přední křídlo a Němec musel k mechanikům. Nakonec se dokázal dostat na konečné páté místo.

„Bylo to velmi těsné. Snažil jsem se vrátit na vnitřek, stejně jako jsem to udělal v předchozím kole,“ řekl k incidentu s Hamiltonem. „Myslím, že čtvrtá zatáčka byla jednou z nejzrádnějších. Byla to moje chyba, ztratil jsem zadní část vozu, pak jsem se roztočil a myslím, že během smyku jsem si tak poškodil pneumatiky, že jsem dostal velké vibrace, které podle mě následně vedly až k selhání předního křídla,“ dodal.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Diskuze (27) Další článek: Leclerca připravil o vítězství problém s pohonnou jednotkou. V Bahrajnu vítězí Hamilton
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10