Leclerc: Se safety carem jsme měli štěstí v nešťastné situaci

Charles Leclerc získal své první stupně vítězů ve formuli 1, když ve Velké ceně Bahrajnu dojel na třetí pozici. Velkou část svého druhého závodu v barvách Ferrari však strávil ve vedení a jel si za prvním vítězstvím, o které jej však připravil technický problém.
Leclerc: Se safety carem jsme měli štěstí v nešťastné situaci

Ve včerejší kvalifikaci vybojoval Leclerc svou první pole position. Start se mu však nevydařil a v prvním kole se propadl až na třetí místo.

Postupně se však dostal zpět do čela závodu. Deset kol před cílem však svému týmu hlásil problém s motorem. Ferrari mu na to odpovědělo, že z MGU-H nezískává jeho vůz zpět žádnou energii.

Velmi rychle začali jeho náskok stahovat za ním jedoucí jezdci Mercedesu Lewis Hamilton a Valtteri Bottas, za které se Monačan propadl. Dvě kola před cílem závodu vyjel na trať safety car, který zřejmě Leclercovi zachránil alespoň třetí místo, jelikož v opačném případě by jej předjel také Max Verstappen z Red Bullu.

„Stává se to. Je to součást motorsportu. Dnes to bohužel nebyl náš den, jsem ale přesvědčen o tom, že tým odvedl skvělou práci, když se dokázal dostat z rychlostní ztráty z Austrálie,“ řekl Leclerc.

„Jsem samozřejmě velmi zklamaný, stejně jako celý tým, během sezóny se to však stává. Měli jsme štěstí ve velmi smolné situaci. Jsem rád, že na konci vyjel safety car, v opačném případě bychom skončili hlouběji v pořadí. Nemyslím si také, že bychom byli v pohodě s palivem.“

Vettelův divoký závod: první místo, hodiny, ztráta předního křídla

Start z první řady nedokázal ve stupně vítězů proměnit ani druhý pilot Ferrari Sebastian Vettel.

Ten se sice po zhasnutí červených světel dostal do čela, ovšem po šesti kolech si Leclerc vedení vzal zpět. Další pozici Vettel ztratil při zastávce v boxech, kdy se před něj dostal Hamilton. Následně se Vettel vrátil na druhé místo, o které však přišel po druhých zastávkách v boxech.

„Bylo to velmi obtížné. Asi půl kola po startu jsem si uvědomil, že to bude velmi těžké. Vůz byl velmi náročný na ovládání,“ řekl o svých problémech v závodě Vettel.

„Myslím, že Charles (Leclerc) se trápil méně a neměl žádný problém jet za mnou a předjet mě. Bylo to celkem zrádné. Myslím, že ve druhém stintu se to na střední směsi pneumatik trochu uklidnilo, celkově jsme však neměli rychlost, jakou bychom měli mít.“

V následném souboji s Hamiltonem se Vettel roztočil a ztratil čas. O chvíli později mu na zadní rovince upadlo přední křídlo a Němec musel k mechanikům. Nakonec se dokázal dostat na konečné páté místo.

„Bylo to velmi těsné. Snažil jsem se vrátit na vnitřek, stejně jako jsem to udělal v předchozím kole,“ řekl k incidentu s Hamiltonem. „Myslím, že čtvrtá zatáčka byla jednou z nejzrádnějších. Byla to moje chyba, ztratil jsem zadní část vozu, pak jsem se roztočil a myslím, že během smyku jsem si tak poškodil pneumatiky, že jsem dostal velké vibrace, které podle mě následně vedly až k selhání předního křídla,“ dodal.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Leclerca připravil o vítězství problém s pohonnou jednotkou. V Bahrajnu vítězí Hamilton

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas