Leclerc se po nehodě v monacké kvalifikaci bojí o převodovku

Leclerc se po nehodě v monacké kvalifikaci bojí o převodovku

Charles Leclerc získal na domácí trati svou osmou pole position ve formuli 1. Zatím však není jasné, zda do Velké ceny Monaka z prvního místa také odstartuje.

Monačan získal pro sebe a pro Ferrari první pole position od závodu v Mexiku v roce 2019. Kvalifikaci na městské trati ale zakončil nárazem do zdi, když nezvládl průjezd šikanou u bazénu a poškodil si zavěšení pravého předního kola.

K nárazu došlo necelou půlminutu před koncem třetí části a kvalifikace již nebyla restartována. Leclerc tak časem 1:10.346 získal pole position před druhým Maxem Verstappenem.

„Je škoda skončit ve zdi, není to stejné. Zároveň jsem ale neskutečně spokojený se svým prvním měřeným kolem. První zatáčka byla trochu zrádná, neprojel jsem ji dobře, ve druhém a třetím sektoru jsem to ale zachránil a jsem velmi, velmi šťastný, že jsem na pole position,“ řekl Leclerc.

O pole position by však Leclerc mohl přijít. Pokud by museli ještě před startem mechanici Ferrari měnit jeho převodovku, dostal by penalizaci. Sám Leclerc přiznal obavy, že bude převodovka poškozena natolik, aby byla potřeba její výměna. „Ano, ale uvidíme,“ řekl.

„Cítil jsem, že jsem v autě celkem emotivní, ale řekl jsem si 'je Q3, teď je čas poskládat všechno dohromady'. Dokázal jsem to, jsem velmi šťastný. Body se ale rozdávají v neděli. Je to ale velké překvapení být na pole position a na čtvrtém místě.“

Sainz ve druhé řadě

Nejlepší kvalifikační výsledek ve své první sezóně u Ferrari zaznamenal v Monaku Carlos Sainz, který obsadil čtvrté místo a poprvé tak odstartuje z druhé řady. Dosud letos nejlépe startoval pátý v Portugalsku.

„Abych byl upřímný, jsem velmi zklamaný. Je těžké to přijmout, protože se nestává každý den, abyste měli šanci získat v Monaku pole position. Dnes jsem na to rychlost rozhodně měl,“ řekl Sainz.

„A kvůli okolnostem k tomu ani nedostanete příležitost. Dnešek je pro mě velmi frustrující. V prvním pokusu jsem ztratil dvě nebo tři desetiny v posledním sektoru ve srovnání s mým nejlepším kolem. Věděl jsem, že mohu zajet čas 1:10.2 nebo 10.1 tím, jak se trať vyvíjela. Na začátku pokusu jsem se dostal do provozu. Ztratil jsem desetinu, protože mi Pérez v první zatáčce neuhnul.

„Pak jsem ale byl rychlý, zlepšoval jsem ten čas. Na výjezdu z 13. zatáčky jsem ale viděl žluté vlajky a musel jsem zvolnit. Na Charlese se ale nemohu zlobit. Všichni jsme tu na limitu, nedokážete si ani představit, jak tlačíme na ta auta. Brousíme bariéru v každé zatáčce. Jsou to nejrychlejší vozy v historii a tyhle věci se stávají.“

Doporučujeme

Články odjinud