Charles Leclerc z Ferrari se ve sprintu formule 1 ve Velké ceně Ázerbájdžánu musel sklonit před Sergiem Pérezem, ačkoliv do krátkého závodu na městské trati v Baku startoval z pole position. Monačan přiznal, že Red Bull byl rychlejší.
Pilot Ferrari byl nejrychlejší jak v páteční kvalifikaci, díky čemuž vyrazí z pole position do nedělní velké ceny, tak vyhrál v sobotu dopoledne také premiérový Sprint Shootout, který rozhodoval o postavení na startu sprintu.
Po startu sprintu si Leclerc udržel vedení a na první pozici se udržel i při restartu závodu, který následoval poté, co se Júkimu Cunodovi svlékla pneumatika.
V 8. kole ale o vedení přišel, když jej do první zatáčky za pomoci DRS předjel Pérez. Leclerc po závodě přiznal, že s Pérezem neměl zájem bojovat o první místo, protože si nechtěl zničit pneumatiky.
„Nevěděl jsem, co mám očekávat. Nebojoval jsem s ním (Pérezem) příliš, protože jsem si chtěl udržet své pneumatiky. Věděl jsem, že jsou naší slabinou,“ řekl Leclerc.
„Snažil jsem se zůstat v dosahu (Pérezova) DRS, aby mě mohl táhnout na rovinkách. Ale nestačilo to. Ke konci jsme s opotřebováním pneumatik ztráceli příliš mnoho.“
Ačkoliv z nejvýhodnější pozice vyrazí také do nedělního závodu, Red Bull v něm bude podle Leclerca favoritem.
„Nemůžeme změnit vůz (přes noc). Můžeme možná trochu změnit nějaké klapky. Sprint ale potvrdil, co jsme si mysleli, a to, že Red Bull má v závodě stále trochu navrch. Nesmíme ale zapomínat, jak daleko jsme v závodní rychlosti byli před dvěma závody. Udělali jsme krok vpřed, stále ale nejsme tam, kde chceme být.
„Když ale nemůžeme vyhrát, musíme získat alespoň maximum bodů. Dnes jsem spokojen s druhým místem. Ačkoliv Red Bull se zdá být rychlejší, pokusíme se zítra vyhrát.“
Sainz pátý
Čtyři body za páté místo vybojoval ve sprintu druhý pilot Ferrari Carlos Sainz.
„Tento víkend pro mě není jednoduchý. Dokázali jsme získat nějaké body a pokusím se na tom stavět. Víkend ještě není u konce a v Baku musíte být připraveni využít každou příležitost, takže teď se budu maximálně soustředit, dokud nebude konec závodu.“