Leclerc „nezodpovědným“ manévrem vyřadil na startu ze závodu Verstappena

Max Verstappen obviňuje Charlese Leclerca ze způsobení kolize ve druhé zatáčce Velké ceny Japonska formule 1, po které měl pilot Red Bullu natolik poškozený vůz, že musel po několika kolech odstoupit.
Leclerc „nezodpovědným“ manévrem vyřadil na startu ze závodu Verstappena

Verstappen byl v nájezdu do druhé zatáčky na vnější straně trati, Leclerc na vnitřní. Vůz se mu však sklouzl a z boku narazil do Verstappena, který se roztočil a vyjel mimo trať.

Leclerc měl poškozené přední křídlo, které si nechal vyměnit, a nakonec dojel na šestém místě. Verstappen měl po kolizi poškozený vůz, se kterým ve 14. kole odstoupil.

„Výjimečně jsme měli opravdu dobrý start, to bylo pozitivní. Pak jsem jen zůstal na vnějšku. Měl jsem pocit, že jsem třetí, ve druhé zatáčce pak ale Charles najednou najel z boku do mého vozu,“ řekl Verstappen.

„Nemyslím, že bych s tím něco mohl udělat. Všichni víme, že za vozem ztrácíte přítlak, což není omluva. Myslím, že je dost zkušený na to, aby to věděl.“

Ačkoliv sportovní komisaři nejprve rozhodli, že incident není třeba vyšetřovat, následně bylo oznámeno, že si po závodě pozvou oba piloty k vysvětlení.

„Celá strana auta je zničená, na boku vozu jsou díry. Pak to začnou vyšetřovat, ale teď už je po závodě. Co víc měl udělat, aby dostal penalizaci? Tvrdé závodění mám rád, ale nemyslím si, že tohle bylo tvrdé závodění. Tohle byla jen nezodpovědná jízda do druhé zatáčky,“ myslí si pilot týmu Red Bull.

Kromě Leclercova počínání v prvních zatáčkách si Verstappen postěžoval také na ulitý start druhého jezdce Ferrari Sebastiana Vettela, který se se svým vozem pohnul dříve, než zhasla startovací světla.

„Jen se podívejte na záznam Sebova startu. Pohnul se a zastavil, pravidla říkají, že se nemůžete pohnout. Říkají, že je to v pořádku, protože nezískal výhodu. Opravdu nevím, co je to dnes s těmi pravidly.“

Albonův nejlepší výsledek sezóny

Alexander Albon dosáhl na Suzuce nejlepšího výsledku v kariéře, když dojel na čtvrté pozici.

Ve své první sezóně ve formuli 1 dojel Albon zatím nejlépe šestý v Německu, nyní však tento výsledek překonal čtvrtým místem.

„Čtvrté místo je moje nejlepší umístění v kariéře F1 a tento víkend byl můj nejlepší s týmem. Už od prvního tréninku jsem se v autě cítil dobře. V závodě jsem chtěl více a měl jsem pocit, že jsem mohl mít lepší start, ale hodně se mi protočila kola a já ztratil pár pozic ve prospěch mclarenů,“ popsal Albon.

„Dokázal jsem je předjet zpátky, ale už jsem ztratil hodně času na čelo. Při souboji s Landem (Norrisem) o páté místo mi nechal místo, ale bylo to těsné! Dobrou strategií a dřívější zastávkou jsme pak dokázali předjet Carlose (Sainze Jr.), pak jsem ale byl na čtvrtém místě už sám. Bylo to jen o tom šetřit pneumatiky.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Na startu to byla moje chyba, říká Vettel

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10