Leclerc nelituje strategie, kterou Ferrari v Turecku zvolilo | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Leclerc nelituje strategie, kterou Ferrari v Turecku zvolilo

Charles Leclerc a Ferrari nelitují rozhodnutí pokusit se zůstat na trati na opotřebovaných pneumatikách do přechodných podmínek až do cíle Velké ceny Turecka formule 1. To se Leclercovi nakonec nepodařilo a Monačan dojel pod stupni vítězů.

Jelikož okruh v Istanbulu ani v průběhu závodu nevysychal tak rychle, zajeli kolem 36. kola vedoucí jezdci Valtteri Bottas a Max Verstappen do boxů pro novou sadu pneumatik do přechodných podmínek.

Leclerc se ale rozhodl na trati zůstat. Nejprve se zdálo, že by tento tah mohl vyjít, jak ale trať usychala, začal se Leclerc trápit a ve 47. kole musel zajet do boxů také on.

Na nové sadě přechodných pneumatik se ale pilot Ferrari potýkal s drolením, a nakonec dojel až pod stupni vítězů na čtvtém místě.

„Měl jsem všechny informace, které jsem v tu chvíli potřeboval. A když Valtteri (Bottas) zajel do boxů (z prvního místa, pozn. redakce), často jsem se do rádia ptal, jaké jsou časy na kolo na nových přechodných pneumatikách,“ řekl Leclerc.

„Prvních pět šest kol jsme měli víceméně stejnou rychlost. Myslím, že všichni jsme si byli celkem jistí tou volbou. Byl to ale trochu zvláštní závod s novými přechodnými pneumatikami pro šest nebo sedm kol. Měly fázi drolení, jakmile jste se přes ní ale dostali, znovu jste získali hodně rychlosti. To se přesně stalo. Já ničeho nelituji.“

Sainz se z poslední řady dostal na body

Čtyři body a výhru v anketě Jezdec dne získal za svůj posun z devatenáctého na osmé místo v Turecku Carlos Sainz.

Španěl před závodem dostal nové komponenty pohonné jednotky, kvůli tomu startoval až z poslední řady.

Už ve 13. kole se ale dostal do bodované desítky. Postup pořadím zbrzdila nepovedená zastávka v boxech ve 36. kole.

„Tohle byl jeden z mých nejlepších závodů, a zřejmě můj nejlepší závod s Ferrari! První stint v těchto podmínkách byl velmi intenzivní, ale zábavný. Předjížděl jsem v různých částech okruhu a využíval všechny stopy,“ řekl Sainz.

„Byla škoda, že jsme měli problém při zastávce, protože samotná zastávka byla rychlá, musíme ale zanalyzovat, proč trvalo tak dlouho vypustit auto. Místo toho, abych vyjel za Oconem, jsem mohl být mnohem blíže Landovi (Norrisovi), a během posledních deseti kol jsem byl jedním z nejrychlejších aut na trati, takže myslím, že jsem mohl skončit ještě výše.“

Doporučujeme

Články odjinud