Charles Leclerc se dočkal vytouženého vítězství a stylem start-cíl vyhrál poprvé v kariéře domácí Velkou cenu Monaka formule 1.
Leclerc se stal prvním Monačanem, který vyhrál závod v ulicích Monte Carla od roku 1950, kdy vzniklo mistovství světa formule 1. Dosud jediným monackým vítězem na městské trati byl v roce 1931 Louis Chiron. Tehdy ale Velká cena Monaka ještě nebyla součástí mistrovství světa formule 1.
Leclerc už dvakrát v Monaku vyhrál kvalifikaci, ještě nikdy ale nestál ani na stupních vítězů. Prokletí zlomil až letos.
„Je to velmi obtížný závod. Tím, že jsem dvakrát startoval z pole position a nedokázali jsme to, je tohle vítězství ještě lepší. Znamená to pro mě hodně. Je to závod, kde se zrodil můj sen, že se jednoho dne stanu pilotem formule 1,“ řekl Leclerc, který naposledy vyhrál před dvěma lety v Rakousku.
„Byl to těžký závod po emoční stránce, protože posledních 15 kol jen doufáte, že se nic nestane. Musím říct, že jsem při jízdě myslel mnohem více na svého otce. Dělal všechno pro to, abych tady byl a bylo naším snem, abych tu závodil a vyhrál. Je to neuvěřitelné.“
Leclerc do závodu startoval na střední sadě. Při přerušení závodu po prvním kole přezul na tvrdou sadu, na které zvládl odjet zbývajících 77 kol.
„Měli jsme poměrně velkou rezervu, ale věděli jsme, že nás čeká 78 kol na jedné sadě pneumatik, což bylo velmi, velmi obtížné. Skvěle jsme se ale starali o pneumatiky,“ dodal Leclerc.
„Velkou část závodu jsme museli hlídat náskok na George (Russella), posledních 10 kol jsem už mohl tlačit více a auto bylo skvělé. Chci poděkovat týmu za úžasnou práci v posledních měsících.“
Sainze restart vrátil do závodu
Čtvrté stupně vítězů v letošní sezóně si připsal druhý pilot Ferrari Carlos Sainz, potřetí přitom dojel na třetí pozici. Tentokrát za Leclercem a druhým Oscarem Piastrim.
Španělovi výrazně pomohlo zastavení závodu po úvodní kolizi. Sainz totiž dostal po souboji s Oscarem Piastrim defekt, po kterém u kasina odstavil svůj vůz, dokázal se ale vrátit do boxů a mechanici mu vyměnili pneumatiku. Při následném restartu pak startoval ze třetího místa, tedy z původní pozice na startu.
„Byl to velmi taktický závod. Měl jsem velmi dobrý první start. Do první zatáčky jsem šel bok po boku s Oscarem (Piastrim), dotkli jsme se, já dostal defekt a myslel jsem, že je konec,“ řekl k úvodu Sainz.
„Naštěstí pro mě došlo za námi k velkému incidentu a já mohl restartovat z třetího místa. Pro restart jsme měli novou tvrdou sadu a až do cíle to bylo jen o kontrolování rychlosti a zajištění, aby Lando (Norris) neměl prostor pro zastávku.
„Jakmile se to povedlo, pokusil jsem se předjet Oscara v posledních kolech, když jste ale na stejné strategii jako vůz vpředu, je to složité.“