Začátkem loňského roku panovala ve Ferrari „zvláštní“ atmosféra, která je ale nyní před startem letošního ročníku formule 1 podle pilota Scuderie Charlese Leclerca už pryč.
Ferrari chce v letošní sezóně dát zapomenout na loňský ročník, který byl pro tým nejhorší za 40 let. Stáj z Maranella obsadila až šesté místo v Poháru konstruktérů a v sezóně dosáhla jen třikrát na stupně vítězů.
Problém představoval monopost SF1000, kterému chyběla rychlost na rovinkách. Už před začátkem loňské odložené sezóny bylo jasné, že na jejím konci z týmu odejde Sebastian Vettel, kterého nahradí Carlos Sainz.
Když si ve Ferrari uvědomili, v jaké obtížné pozici se v sezóně 2020 nachází, vládla v týmu podle Leclerca „zvláštní“ atmosféra.
„V roce 2020 tu nejprve byla zvláštní atmosféra, když jsme si uvědomili realitu, že situace byla mnohem horší, než jsme očekávali,“ řekl Leclerc na dotaz Autosportu ohledně atmosféry ve Ferrari.
„Byly doby, kdy to nebylo skvělé. Mentalita se ale velmi rychle změnila v obrovskou motivaci pokusit se vrátit tam, kde chceme být. Myslím, že to se pro letošní rok nezměnilo. Carlos přináší zkušenosti také z dalších týmů, je velmi zajímavý a nabízí nám nové světy k prozkoumání.
„Toto je velmi zajímavé, myslím ale, že tým je stále stejně motivovaný jako minulý rok a chce usilovat o to, aby brzy bylo lépe.“
Ferrari je po testech spokojeno
S výkonností letošního modelu SF21 v předsezónních testech v Bahrajnu je Ferrari spokojeno. Podle šéfa týmu Mattii Binotta už není rychlost Ferrari na rovince nevýhodou.
Binotta také potěšilo, že data z testů naplnily očekávání týmu ze zkoušek v továrně.
„Co nejvíce jsme se snažili vyvíjet zadní část vozu. Pro nás bylo důležitější pochopit korelaci větrného tunelu a simulací, teda sbírat data a porovnávat,“ řekl Binotto.
„S korelací jsme spokojeni, což znamená, že máme dobrý základ pro další simulace nebo eventuální vývoj. Korelace byla v těchto (testovacích) dnech klíčovým faktorem. Zatím to jde celkem dobře.“