Den po skončení sezony vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se v Bahrajnu konaly již tradičně i nováčkovské testy. Do hypervozů usedli i bratr pilota Ferrari v F1 a též devítinásobný mistr světa silničních motocyklů.
Šanci testovat hypervůz Ferrari 499P dostal v Bahrajnu bratr Charlese Leclerca Arthur, který letos závodil v Evropské Le Mans Series s prototypem LMP 2 a taktéž v italském národním šampionátu vozů GT3. Čtyřiadvacetiletý Arthur Leclerc byl nakonec ze všech nováčků nejrychlejší s časem 1:50.460.
Absolutně nejlepší čas nedělních posezonních testů v Bahrajnu (1:49.566) zapsal Earl Bamber s Cadillacem. Novozélanďan nachystal americký speciál pro pozvané nováčky Charlieho Eastwooda a Frederika Vestiho a Leclerc za ním zaostal o necelých devět desetin sekundy. Pro mladého Monačana, který závodil i proti Romanu Staňkovi v F2, by se pro sezonu 2025 mohlo teoreticky otevírat místo u stáje AF Corse, protože z posádky jejího Ferrari #83 podle některých spekulací odejde Robert Kubica.
Druhým nejlepším nováčkem, který absolutně obsadil sedmé místo, byl Valentino Rossi. Italský legendární motocyklový závodník je v současnosti továrním pilotem BMW, pro které letos závodil v GT World Challenge Endurance Cup a ve WEC v kategorii LMGT3. Po posledním závodě dostal Rossi šanci přesednout do hypervozu BMW M Hybrid V8 a nevedl si zle. Nakonec zapsal nejlepší čas v hodnotě 1:50.577.
„Cítil jsem se dobře, auto je opravdu silné a během jeho řízení jsem toho hodně zjistil. Podařilo se mi hypervůz pochopit. Je velmi citlivý, brzdění musíte zvládat bez ABS. Ale líbilo se mi to, bylo to mnohem lepší než GT3,“ rozpovídal se Ital pro web sportscar365.com.
„Pochopitelně jsem se dopustil několika chyb, ale cítil jsem, že hypervůz více sedí mému jezdeckému stylu. Jde o to, že když máte v autě ABS, tak od určité chvíle přebírá kontrolu. Bez něj to tedy bylo lepší, hypervůz je pořádné závodní auto. Je přesnější, tužší, máte k dispozici mnohem výkonnější aerodynamiku, takže ten zážitek z rychlých zatáček a brzdných zón je vážně působivý,“ dodal Rossi, který v neděli absolvoval celkem 69 kol.
Je ale otázkou, jestli se Rossi v dohledné době dočká šance zazávodit si s hypervozem. V příštím roce Itala pravděpodobně budeme opět sledovat v posádce BMW M4 GT3 ve WEC, paralelní program v podobě GT World Challenge si nejspíš z rodinných důvodů odpustí. Šest sedaček BMW v nejvyšší třídě LMH pravděpodobně obsadí stejných šest jezdců jako letos, Rossi by ale mohl teoreticky získat čtvrtou závodní sedačku u americké odnože bavorské tovární stáje pro lednovou čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně v rámci šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Z dalších nováčků, kteří v neděli poprvé usedli do hypervozů, stojí za zmínku pilot F2 Victor Martins, který byl s Alpinem celkově hned za Rossim. Tovární BMW testovali též mladé hvězdy GT programu Max Hesse a Dan Harper. Bývalý pilot F2 a loňský týmový kolega Romana Staňka u Tridentu Clement Novalak testoval tovární Peugeot, další z expilotů F2 Frederik Vesti se svezl s Cadillacem.
Kompletní výsledky nováčkovských testů WEC naleznete zde.