Lauda varuje Alonsa - Italové jsou citliví, nesmíš je demotivovat!

Bývalý rakouský pilot kdysi sám pro Scuderii závodil a ví, že mentalita členů týmů není nastavená na opakovanou kritiku. Nakonec Ferrari může dojít trpělivost.
Lauda varuje Alonsa - Italové jsou citliví, nesmíš je demotivovat!

Dvaatřicetiletý Alonso závodí pro Ferrari čtvrtou sezonu a dosud se mu v rudém voze nepodařilo získat kýžený třetí titul mistra světa. Navrch měla zatím pokaždé stáj Red Bull. Ambiciózní Španěl pochopitelně cítí, že času není nazbyt, a pokouší se svůj tým popohnat kupředu. Niki Lauda, v současnosti patřící k vedení stáje Mercedes, ale Alonsovi připomíná, že tak nemůže činit ledajakým způsobem.

"Když závodíte pro Ferrari, někdy zkrátka musíte očekávat, že nebudete mít to nejlepší auto. Alonsovi mechanici pracují dnem a nocí na voze, který je nyní horší než Red Bull - a on si stěžuje. Je ale potřeba lidi konstantně motivovat - Italové jsou na tohle velice citliví. 

Čekali, že řekne něco ve smyslu ´nevyhrál jsem, ale všem bych vám chtěl poděkovat za druhé místo, jdeme nahoru´. Takto je potřeba jednat s Italy. Musí být opatrný. Někdy nepůsobí příliš sympaticky. 

Pro mě osobně je v současnosti celkově nejlepším pilotem v poli. Kdyby ale v porovnání třeba s Vettelem, Hamiltonem nebo Rosbergem ztratil dvě desetiny ze svého kouzla, musel by si dávat větší pozor na svou reputaci. V současnosti žije ze svých výkonů," prozradil Lauda v rozhovoru pro televizi RTL.

Po Velké ceně Maďarska se čile rozebírala Alonsova kritika Ferrari a jeho následné umravňování prezidentem Lucou di Montezemolem. 

Niki Lauda za Ferrari závodil v letech 1974 až 1977 a v jeho barvách získal dva tituly (1975, 1977) a patnáct vítězství v závodech. Jednalo se o éru, kdy otěže týmu pevně držel v rukách Enzo Ferrari.

Diskuze (90) Další článek: Whitmarsh: McLaren loni jednal s Räikkönenem, letos ne. Zatím
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10