Lauda varuje Alonsa - Italové jsou citliví, nesmíš je demotivovat!

Bývalý rakouský pilot kdysi sám pro Scuderii závodil a ví, že mentalita členů týmů není nastavená na opakovanou kritiku. Nakonec Ferrari může dojít trpělivost.
Lauda varuje Alonsa - Italové jsou citliví, nesmíš je demotivovat!

Dvaatřicetiletý Alonso závodí pro Ferrari čtvrtou sezonu a dosud se mu v rudém voze nepodařilo získat kýžený třetí titul mistra světa. Navrch měla zatím pokaždé stáj Red Bull. Ambiciózní Španěl pochopitelně cítí, že času není nazbyt, a pokouší se svůj tým popohnat kupředu. Niki Lauda, v současnosti patřící k vedení stáje Mercedes, ale Alonsovi připomíná, že tak nemůže činit ledajakým způsobem.

"Když závodíte pro Ferrari, někdy zkrátka musíte očekávat, že nebudete mít to nejlepší auto. Alonsovi mechanici pracují dnem a nocí na voze, který je nyní horší než Red Bull - a on si stěžuje. Je ale potřeba lidi konstantně motivovat - Italové jsou na tohle velice citliví. 

Čekali, že řekne něco ve smyslu ´nevyhrál jsem, ale všem bych vám chtěl poděkovat za druhé místo, jdeme nahoru´. Takto je potřeba jednat s Italy. Musí být opatrný. Někdy nepůsobí příliš sympaticky. 

Pro mě osobně je v současnosti celkově nejlepším pilotem v poli. Kdyby ale v porovnání třeba s Vettelem, Hamiltonem nebo Rosbergem ztratil dvě desetiny ze svého kouzla, musel by si dávat větší pozor na svou reputaci. V současnosti žije ze svých výkonů," prozradil Lauda v rozhovoru pro televizi RTL.

Po Velké ceně Maďarska se čile rozebírala Alonsova kritika Ferrari a jeho následné umravňování prezidentem Lucou di Montezemolem. 

Niki Lauda za Ferrari závodil v letech 1974 až 1977 a v jeho barvách získal dva tituly (1975, 1977) a patnáct vítězství v závodech. Jednalo se o éru, kdy otěže týmu pevně držel v rukách Enzo Ferrari.

Diskuze (90) Další článek: Whitmarsh: McLaren loni jednal s Räikkönenem, letos ne. Zatím
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.