Lauda přemýšlí nahlas: musíte být bastardi, ale nesmíte škodit Mercedesu

Niki Lauda připouští, že napětí v Mercedesu roste a je to podle něj normální. Alespoň základní principy by ale dodržovány být měly.
Lauda přemýšlí nahlas: musíte být bastardi, ale nesmíte škodit Mercedesu

Znáte to. F1 je dnes falešná jak stokoruna z domácí tiskárny. Piloti neříkají to, co si myslí, ale co jim napsala slečna z PR oddělení a schválil její nadřízený. Peníze a sponzoři jsou vždy až na prvním místě. Pokud něco vybublá ven, je třeba to hned vrátit zpět do misky.

Hamilton ve Španělsku porušil interní předpisy

Hamilton ve Španělsku porušil interní předpisy

Náskok Mercedesu je brutální. Je to asi jako Red Bull v minulých letech na druhou. Vozy stříbrných šípů vedly všechna kola všech závodů letošní sezóny.  I kdyby oba vozy na trati vzájemně kolidovaly, nic zásadního by se v šampionátu nestalo.

Uklidnit je proto třeba mediální stránku věci. „Napětí roste, to je zřejmé. Musíme se postarat, aby se nám to nevymklo z rukou. Na základě svých zkušeností poznám, kdy se to vymklo. Až se přestanou zdravit, tak je to tu”, říká Niki Lauda.

Hamilton chtěl, aby mu tým pomohl dostat se před Rosberga

Hamilton chtěl, aby mu tým pomohl dostat se před Rosberga

Červený signál přitom podle Laudy zablikal na schodech knížecího paláce. „Lewisovi se nelíbilo, že skončil druhý, což je normální… Co se mi ale nelíbilo a musím mu to říct, že když jste nahoře (na pódiu) a nepozdravíte se s týmovým kolegou, není to dobře. Nico se vždy pozdravil”, dodává Lauda.

„Neříkám to proto, že jsem dobře vychovaný, ale jde o značku Mercedes. Je to něco, co mi začíná dělat starosti, ale dá se to vyřešit.

Je to normální. S Prostem jsem to měl stejné. Toho chlapa jsem nenáviděl, ale aspoň jsem ho ráno pozdravil. Existují určité hranice a ty musíme znovu zavést.”

 

Pokud chcete být ve formuli 1, musíte být bastard.

 

„Pokud chcete být ve formuli 1, musíte být bastard. O tom není pochyb. Nemůže vyhrávat, když jste příjemný člověk. Jmenujte mi jednoho příjemného pilota? Fernando Alonso? Ne, je to směs lidí, kteří jsou soustředění na 110% a využívají všechny triky, aby jeden druhého smetli”, končí Lauda.

Další článek: Marussia: Cesta k bodům byla dlouhá, teď je Bianchi za hrdinu

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)