Lauda: Jak jsem přesvědčil Hamiltona k přestupu do Mercedesu

Niki Lauda prozradil, že to byl on, kdo otevřel rozhovory s Lewisem Hamiltonem o přestupu do Mercedesu, a vysvětlil, jak dosáhl svého cíle.
Lauda: Jak jsem přesvědčil Hamiltona k přestupu do Mercedesu

Když se Michael Schumacher nedokázal zavázat k další víceleté smlouvě, stal se Hamilton pro Mercedes jasnou volbou. "Ve špatném autě je nejlepší jezdec na světě, protože je neuvěřitelně rychlý a nedělá kompromisy," obdivoval Lauda britského pilota v rozhovoru pro BBC.

A jak jednání probíhala? "Hovořil jsem s ním několikrát, ale nemusel jsem ho moc přesvědčovat," pokračoval Lauda. "Měl jasný plán a nemusel jsem ho o ničem přesvědčovat. Můžu upřímně říct, že na mě zapůsobil jeho přístup, byl velmi pragmatický a bez emocí."

"Podstata diskuze byla: ´Proč bych měl opustit konkurenceschopné auto, ve kterém by moje budoucnost byla snazší?´ Můj argument zněl: ´Pokud chceš novou výzvu, tak Mercedes je upřímně ta pravá.´"

"´Jinak řečeno, pokud Michael Schumacher nedokázal během tří let ten tým dostat nahoru a tobě se bude příští rok dařit lépe, tak to bude mít obrovské dopady na tvoji osobnost, lidé tě budou hodnotit mnohem lépe než teď.´"

Rakušan také zopakoval slova Rosse Brawna o financích, otázka platu údajně nebyla klíčová. "Do diskuzí o penězích jsem se moc nezapojil. Peníze nebyly zásadní. Nabídka byla velmi blízká té od McLarenu. Nakonec to bylo o tom, že hledá novou výzvu."

"Já ho chápu, protože pokud jezdíte šest let pro stejný tým a pro stejné lidi, zvyknete si na sebe. Pro něj to funguje, protože vyhrál jeden šampionát a vyhrává závody, ale nová výzva s novými lidmi... Naučíte se jiné věci a odlišné přístupy. Pro někoho tak soutěživého, jako je Lewis, to bylo velmi zajímavé."

Další článek: Alain Prost se projel ve dva roky starém monopostu Red Bullu

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)