Lauda: F1 musí být pro chlapy, ne pro mladíky hrající si s tlačítky

Kimi Räikkönen se nedávno nechal slyšet, že současná formule 1 je až moc bezpečná a málo vzrušující. Niki Lauda mu dal za pravdu.
Lauda: F1 musí být pro chlapy, ne pro mladíky hrající si s tlačítky

Niki Lauda souhlasí s Kimim Räikkönenem. „Je tu příliš mnoho regulace, příliš mnoho pravidel a málo charakteru, řekl Lauda pro Bild am Sonntag.

„Nejdůležitější je, aby auta byla opět obtížněji řiditelná. Když jsem přešel z formule 2 do formule 1, měl jsem naděláno v gatích. Musí to být pro chlapy, ne pro mladé kluky, co si hrají s knoflíky na volantu.“

Räikkönen: Formule 1 není nebezpečná, měla by být více vzrušující

Räikkönen: Formule 1 není nebezpečná, měla by být více vzrušující

„Pouze jezdci se skutečnými jezdeckými dovednostmi, a zdůrazňuji se skutečnými dovednostmi, mohou být ve formuli 1.“

„Nemůžeme se vrátit v čase, ale jezdci musí mít opět auto ve svých rukou a ne ho řídit mačkáním knoflíků jako dnes. Vytratily se nejvyšší limity a rizikový faktor.“

Lauda souhlasí s Räikkönenem, že by F1 neměla jít cestou snižování bezpečnosti, ale být více vzrušující. „Nebezpečná ne, ale rizikovější.“

Podle Rakušana by měla být F1 rychlejší, čímž bude i více vzrušující pro jezdce a diváky.

„Ale jakýkoliv druh manipulace je nejhorší, co můžete sportu udělat. Myslím tím umělé prvky jako otočený startovní rošt nebo závaží do auta, jak navrhuje Bernie Ecclestone. To se nesmí stát.“

Foto: Getty Images / Grand Prix Photo, Hulton Archive

Další článek: Imola má zájem nahradit Monzu, už jedná s Ecclestonem

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10