Kývne Mercedes nakonec na rozmrazení vývoje motorů?

Mercedes je prý ochoten přistoupit na kompromis a povolit rozmrazení pohonných jednotek v průběhu sezóny.
Kývne Mercedes nakonec na rozmrazení vývoje motorů?

Během GP Singapuru se týmy dohodly na rozmrazení vývoje pohonných jednotek v průběhu sezóny. Momentálně se letošní specifikace vyvíjet nesmí, týmy pracují jen na motoru pro příští rok a i jeho vývoj je omezen podle předem daného harmonogramu.

Mercedes si ale dohodu nakonec rozmyslel a to z odůvodněním, že by rozmrazení stálo další peníze navíc.

Ferrari a Red Bull se s tím ovšem nechtěly smířit a vyvíjely na Mercedes tlak. Podle italského deníku La Repubblica možná dochází k průlomu. Mercedes souhlasil s kompromisem. Vývoj motorů by zřejmě mohl pokračovat i po začátku sezóny, ale ne celý rok – jen do července. V tuto dobu by týmy mohly nasadit novou (upravenou) pohonnou jednotku.

Deník současně varuje, že souhlas Brackley ještě bude muset posvětit vedení ve Stuttgartu.

Mattiacci a Horner jsou optimisty ale také opatrní

„Na zasedání v sobotu Mercedes řekl, že je ochoten ke kompromisům. Nemám ale pocit, že je věc uzavřená, protože Mercedes souhlasil už dříve a pak svůj názor změnil,“ upozorňuje Marco Mattiacci.

Průlom v jednání pak potvrzuje také Christian Horner. „Mercedes akceptoval, že musí ostatním nabídnout příležitost konkurovat. Zúčastnili se diskuse, takže zatím nic neodsouhlasili. Byla to ale velmi konstruktivní diskuse, ze které snad vzejde brzy řešení.“

Toto Wolff potvrdil pro Autosport, že Mercedes je ochoten jednat. Je prý potřeba se ale na to ještě podívat z hlediska financí a logistiky. "Jsme tým, který potřebuje dodat osm pohonných jednotek, Honda dělá dvě, Ferrari a Renault čtyři, takže je to velký rozdíl,“ říká Wolff, který patrně nepočítá s účastí Marussie a Caterhamu v příštím roce. 

Změnu by ovšem mohl nově zablokovat někdo jiný. Pro změnu pravidel od příštího roku je v současné pokročilé roční době nutný souhlas všech týmů. Menší rebelující týmy, se kterými se ty větší nechtějí rozdělit o peníze z komerčních práv, by to nakonec mohly zarazit. 

Další článek: Hamilton bude jednat o nové smlouvě zřejmě sám

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10