Letošní monoposty formule 1 jsou si výkonnostně tak blízko, že o umístění rozhodují i ty nejmenší detaily. Důležitá je každá setina sekundy.
Týmy čelí v letošní sezóně velmi tvrdé konkurenci, což je nutí hledat rezervy ve všech možných oblastech. Například se do významné role znovu dostala mechanika, zatímco v minulých letech byla ve velkém stínu aerodynamiky.
Na důležitosti také získaly zastávky v boxech, a proto jim týmy věnují zvýšené úsilí a délku jejich trvání snižují na dříve těžko představitelné hodnoty.
Další takovou oblastí je nastavení vozů. "Je to extrémně vyrovnané, takže se nastavení stalo důležitější než v minulosti," vysvětloval sportovní šéf McLarenu Sam Michael pro Sky Sports.
"Když jste dřív byli s nastavením mimo o pár desetin sekundy, ale před zbytkem pole jste měli náskok sekundu, tak to tak nevadilo, protože to nebylo klíčové."
"Ale teď to klíčové je, protože jsou rozdíly tak těsné. Když se podíváte na poslední suchou kvalifikaci, kterou jsme měli ve Valencii, tak v druhé části dělilo prvních 13 aut 0,291 sekundy. To vypovídá o tom, jaká konkurence teď ve formuli 1 panuje."
Nastavení je důležité nejen z hlediska využití potenciálu samotného vozu, ale také kvůli pneumatikám. Jejich správné či špatné používání totiž může znamenat rozdíl i sekundu na kolo.