Kvůli výfukům musel Newey s Red Bullem RB8 zpět k rýsovacímu prknu

Ačkoliv změny v pravidlech pro příští rok nejsou velké, kvůli zákazu foukání difuzorů se inženýři museli vrátit k základním konceptům svých vozů. Platí to i pro Red Bull.
Kvůli výfukům musel Newey s Red Bullem RB8 zpět k rýsovacímu prknu

Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey se jako jediný ve formuli 1 nespoléhá jen na počítače, ale rád své nápady zpracovává nejdříve na rýsovacím prkně. Musel ho znovu použít při návrhu Red Bullu RB8.

"Moc velké rozdíly (v pravidlech) příští rok nebudou, kromě pozice výfuků," připomněl v rozhovoru pro Sky Sports. "V uplynulých letech jsme byli v této oblasti průkopníky, výfuky jsme dali vedle difuzoru. To všechno příští rok zmizí."

"Jelikož jsme auto postavili kolem tohoto řešení, tak se musíme doslova vrátit k rýsovacímu prknu a říct si: ´OK, když je tohle pryč, jak teď optimalizujeme auto?´"

Zákaz foukání difuzoru výfukovými plyny by měl teoreticky zmenšit náskok předních týmů, protože ty pomalejší tuto technologii nevypracovaly do stejných extrémů. Newey si ale netroufá odhadovat, jaké bude nové rozložení sil.

"Těžko říct. Všichni ostatní odvedli tak dobrou práci při kopírování těch výfuků, až to bylo deprimující," povzdechl si. "Hlavně McLaren to dokázal dostat na auto do prvního závodu. Náš vůz byl postaven kolem toho, takže bych doufal, že jsme z toho dostali víc než týmy, které to nasadily později."

"Teď je to opravdu o tom, kdo odvede nejlepší práci při kompenzaci této ztráty, možná nalezením nové cesty nebo novou optimalizací vozu. Je to pro formuli 1 obvyklá situace. Všichni přes zimu pracují. Vy víte, co jste udělali, ale netušíte, co dělají ostatní, dokud nezačnou první testy a hlavně pak první závod."

Jaké dopady budou mít nová pravidla na Red Bull, si nedovolil odhadnout ani šéf týmu Christian Horner. "Zákaz foukaných difuzorů určitě více či méně ovlivní přední týmy," potvrdil. "Je ale nemožné říct, jestli nás to ovlivní více nebo méně než ostatní. Jeden nebo dva týmy pravděpodobně dokázaly foukaný difuzor využít efektivněji než my. Takže uvidíme, až přijedeme do Melbourne."

Další článek: Hamilton: Manažeři dělají svoji práci dobře, chyboval jsem já

9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10