Kvůli vlastnostem letošních pneumatik může být nutné nejet v kvalifikaci na maximum

Závodní šéfinženýr Lotusu Alan Permane soudí, že se Pirelli skutečně podařilo vyrobit pneumatiky, které umožní větší variace v závodních strategiích než loni.
Kvůli vlastnostem letošních pneumatik může být nutné nejet v kvalifikaci na maximum

Rozdíly ve výkonnosti jednotlivých směsí jsou letos menší. "Jsme v příjemné situaci, kdy máme pneumatiky, mezi kterými není rozdíl v čase na kolo tak velký," uvedl Permane pro Autosport.

"Co se týče opotřebení, tak zatímco loni jsme měli pneumatiky s velkými rozdíly v čase na kolo a stejným opotřebením, letos jsou si blíž a tvrdší směs se opotřebovává méně. Takže zřejmě budeme mít možnost je využít strategicky, zatímco loni jste museli jezdit na měkkých a na konci nasadit tvrdé."

Podle Permana nastaly významné změny v průběhu opotřebení jednotlivých směsí. "V testech bylo vidět, že když někdo jel závodní vzdálenost, tak první dvě, tři, čtyři kola měl časy velmi podobné. Ale pak mu pneumatiky začaly odcházet," vysvětloval.

"Ale když někdo nasadil nové pneumatiky a začal pracovat na nastavení, pneumatiky odcházely velmi rychle, když jste se snažili jet na maximum hned v prvním kole. Takže pokud tohle uděláte v závodě, určitě je odrovnáte. Nastal by obrovský propad výkonnosti. Ale není pochyb o tom, že ať už budete pneumatiky šetřit jakkoliv, konzistentní zůstanou jen dvě nebo tři kola, pak přijde ten propad."

Závodní šéfinženýr Lotusu se proto domnívá, že by pneumatiky mohly přimět jezdce k pomalejšímu tempu v kvalifikaci, aby si zachovali obutí v dobrém stavu pro první kola závodu. Připomeňme, že jezdci v první desítce musí na startu použít ty pneumatiky, na kterých zajeli své nejrychlejší kolo poslední části kvalifikace.

"Když se dobře kvalifikujete, míváte tendenci závodit s jezdci okolo vás. Nicméně kvůli velkému opotřebovávání pneumatik potřebujete dobré auto v závodě, takže kdybych si měl v tuto chvíli na něco vsadit, tak řeknu: soustřeď se na závod a možná kvůli tomu obětuj kvalifikační pozici," dodal.

Další článek: Hamilton: Red Bull označil za hlavního soupeře Buttona? To mě nevzrušuje

18:12 | Ještě je to trochu daleko, ale pro závodní víkend se očekávají nižší teploty (kolem 24 °C) a hlavně déšť.
22. června | Nico Hülkenberg se oženil. Vzal si dlouholetou přítelkyni Egle Ruskyte.
21. června | Tip: Pokud cestujete, nebo chytáte nějakou zahraniční televizi, může se hodit přehled kanálů, které ve světě vysílají F1: odkaz
20. června | Cunoda po nehodě a výměně převodovky odstartuje z boxové uličky.

GP Štýrska 2021

Pátek 25. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 26. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. června 2021
Závod 15.00