Kvůli vážné nehodě v F4 musely týmy F1 upravit své vozy

Určitě si pamatujete na vážnou nehodu Billyho Mongera v britské F4. Mladík narazil zezadu do vozu Patrika Pasma. Nehodu přežil, ale přišel o obě nohy.
Kvůli vážné nehodě v F4 musely týmy F1 upravit své vozy

V Barceloně podle Auto Motor und Sport rozeslal Laurent Meckies, který se u FIA stará o bezpečnost, týmům e-mail. Od Monaka musí mít všechny vozy upravený zadní úchyt pro zvedák. Nosníky, o které se zvedák opírá, měly do teď podobu kovového čepu nebo ostrého háčku. 

Právě tato část vozu způsobila, že Monger přišel o nohy. Konstrukce vozu F1 i výška nohou jezdce jsou sice jiné, takže z podobné kolize by jezdec F1 vyvázl podstatně lépe, ale i tak FIA vyhodnotila tuto oblast jako problémovou napříč sériemi.

Kotevní bod nesmí přesahovat zadní nárazovou strukturu a současně nesmí přečnívat o více než o 4,5 cm pod spodní hranou deformační zóny.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Jsem připravený, říká Button před návratem

4. dubna | Od 16:00 můžete na Youtube a FB formule 1 sledovat GP Monaka 1996.
2. dubna | Charles Leclerc, Alex Albon, George Russell, Lando Norris a Nicholas Latifi potvrdili, že se zúčastní o víkendu virtuální Velké ceny Vietnamu. Podrobnosti sledujte během víkendu na webu...
1. dubna | O případném odkladu Grand Prix Velké Británie se rozhodne do konce dubna...
31. března | Týmy zavřely své továrny na tři týdny. Fred Vasseur ale proto odkaz uvedl, že se může tato přesunutá letní přestávka kvůli úspoře nákladů prodloužit...