Kvůli vážné nehodě v F4 musely týmy F1 upravit své vozy

Určitě si pamatujete na vážnou nehodu Billyho Mongera v britské F4. Mladík narazil zezadu do vozu Patrika Pasma. Nehodu přežil, ale přišel o obě nohy.
Kvůli vážné nehodě v F4 musely týmy F1 upravit své vozy

V Barceloně podle Auto Motor und Sport rozeslal Laurent Meckies, který se u FIA stará o bezpečnost, týmům e-mail. Od Monaka musí mít všechny vozy upravený zadní úchyt pro zvedák. Nosníky, o které se zvedák opírá, měly do teď podobu kovového čepu nebo ostrého háčku. 

Právě tato část vozu způsobila, že Monger přišel o nohy. Konstrukce vozu F1 i výška nohou jezdce jsou sice jiné, takže z podobné kolize by jezdec F1 vyvázl podstatně lépe, ale i tak FIA vyhodnotila tuto oblast jako problémovou napříč sériemi.

Kotevní bod nesmí přesahovat zadní nárazovou strukturu a současně nesmí přečnívat o více než o 4,5 cm pod spodní hranou deformační zóny.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Jsem připravený, říká Button před návratem

24. června | Toto Wolff navrhuje zrušit šikanu na rovince Mistral na okruhu Paula Ricarda. Okruhy s dlouhými rovinkami (Montreal, Baku) prý nabízí lepší show.
23. června | Steiner označil víkend ve Francii za nejhorší v historii týmu.
23. června | Norrise a Ricciarda doplní u stewardů Raikkonen.
23. června | Ricciardo vyšetřován za souboj s Norrisem v posledním kole

GP Rakouska 2019

Pátek 28. června 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 29. června 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 30. června 2019
Závod 15.10