Kvůli vážné nehodě v F4 musely týmy F1 upravit své vozy

Určitě si pamatujete na vážnou nehodu Billyho Mongera v britské F4. Mladík narazil zezadu do vozu Patrika Pasma. Nehodu přežil, ale přišel o obě nohy.
Kvůli vážné nehodě v F4 musely týmy F1 upravit své vozy

V Barceloně podle Auto Motor und Sport rozeslal Laurent Meckies, který se u FIA stará o bezpečnost, týmům e-mail. Od Monaka musí mít všechny vozy upravený zadní úchyt pro zvedák. Nosníky, o které se zvedák opírá, měly do teď podobu kovového čepu nebo ostrého háčku. 

Právě tato část vozu způsobila, že Monger přišel o nohy. Konstrukce vozu F1 i výška nohou jezdce jsou sice jiné, takže z podobné kolize by jezdec F1 vyvázl podstatně lépe, ale i tak FIA vyhodnotila tuto oblast jako problémovou napříč sériemi.

Kotevní bod nesmí přesahovat zadní nárazovou strukturu a současně nesmí přečnívat o více než o 4,5 cm pod spodní hranou deformační zóny.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (3) Další článek: Jsem připravený, říká Button před návratem
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10