Podle dánského závodníka Kevina Magnussena jsou nové vozy F1 kvůli úpravám v oblasti podlahy náchylnější na poryvy větru.
Jako reakci na tzv. porpositing, jev, který v minulé sezoně po návratu tzv. přísavného efektu vyvolával poskakování monopostů na rovinkách, upravila FIA před letošní sezonou pravidla v oblasti podlahy.
Podle aktualizovaného znění pravidel se nejspodnější část Venturiho tunelů zvýšila o 20 milimetrů, zatímco vnější okraje podlahy byly zvednuty o 15 milimetrů.
Po testech v Bahrajnu se ke změnám vyjádřil pilot týmu Haas Kevin Magnussen.
„Porpositingu určitě ubylo,“ citoval Magnussena britský Autosport.
„Jedním z negativních důsledků, se kterými se všichni potýkají, je ale také to, že je vůz nyní trochu citlivější na vítr. A tady trochu větrno bylo,“ poznamenal dánský závodník.
„Znamená to, že vozy budou trochu méně konzistentní, ale je to problém, se kterým si musí každý poradit.“
Opravdu méně přítlaku?
Vlivem úpravy pravidel se očekávalo, že vozy kvůli ztrátě části přítlaku zpomalí asi o půl sekundy. Testy v Bahrajnu však ukázaly, že týmy dokázaly toto omezení vykompenzovat a vozy dokonce zrychlily.
„Vím přesně, jak to je, ale nepovím vám to,“ odpověděl Magnussen na otázku, zda jeho vůz celkově ztratil přítlak.
To Esteban Ocon z Alpine byl v tomto ohledu trochu sdílnější.
„Na základě pravidel jsme měli o nějaký přítlak přijít. Z řízení ale nemám pocit, že by se tak stalo, takže je to dobré.“