Šéf Astonu Martin Mike Krack má obavy, které se týkají nových pohonných jednotek.
Od roku 2026 vstoupí ve formuli 1 do hry nová generace pohonných jednotek.
Oproti současným agregátům budou nadcházející motory více spoléhat na elektrickou složku, naopak se již nebude využívat motorgenerátor, který pracuje s tepelnou energií z výfukových plynů. Změn dozná i palivo, jehož složky budou výhradně pocházet z obnovitelných zdrojů.
V souvislosti s novými motory boss Red Bullu Christian Horner nedávno prohlásil, že má starosti ohledně dopadů, které změna přinese. Podle Hornera by dokonce mohlo docházet k situacím, kdy vozům na konci rovinky dojde energie.
Obavy ohledně nových pohonných pravidel nyní přiznal i šéf Astonu Martin Mike Krack.
„Je to u všech stejné,” uvedl Krack pro web RaceFans.net a pokračoval:
„Myslím, že výrobci motorů – nebo výrobci PJ (pohonných jednotek), jak je nazýváme – společně s FIA vytvořili tento soubor předpisů v domnění, že budou v souladu s aktuálními vozy. Pak jsme ale zjistili, že musíme udělat několik radikálních kroků v předpisech pro šasi, aby to fungovalo. Technicky to ale možné je,” věří 51letý inženýr.
„Proto vždycky říkám, pojďme spolupracovat v zájmu celé věci, aby to fungovalo. Jsem si docela jistý, že najdeme pomocí pravidel řešení, díky kterému to bude fungovat a se kterým budou všichni spokojeni,” dodal Krack.