Kvůli motorům se rozdalo už 730 míst penalizací, vede Honda

Penalizace za překročení počtu komponent pohonné jednotky je jedním z velkých problémů. Po kvalifikaci více než často ani pořádně nevíme, jak bude vypadat startovní rošt.
Kvůli motorům se rozdalo už 730 míst penalizací, vede Honda

Sportovní komisaři letos museli rozdat penalizace v celkovém počtu 730 míst. To je více, než bylo míst na startovním roštu (19 x 20)

Penalizace 

  • Honda: 380
  • Renault: 310
  • Ferrari: 20
  • Mercedes: 20

Přepočet na jeden tým

  • Honda: 380
  • Renault: 103,3
  • Ferrari: 6,6
  • Mercedes. 6,6 

Řešení současné situace je obtížné. Opatrně padají návrhy jako například odečítat body v Pohárů konstruktérů, ale to je daleko od ideálu a není moc reálné, že by něco podobného přišlo.

Ross Brawn nedávno řekl, že problém nejspíše vyřeší až nové motory (pokud budou). Ty by měly být levnější a jednodušší, takže už nebude mít smysl omezovat počty komponent. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (31) Další článek: Jak vidí Alonso rok 2018: já, Hamilton, Max, Daniel a zbytek
13:29 | Romain Grosjean může i nadále používat motor, ze kterého se mu v Kanadě na začátku kvalifikace zakouřilo.
10:59 | Mercedes bude zítra v tréninku nasazovat nové motory. Podle výsledků se rozhodne, zda je použije i po zbytek víkend… odkaz
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10