Kvůli motorům se rozdalo už 730 míst penalizací, vede Honda

Penalizace za překročení počtu komponent pohonné jednotky je jedním z velkých problémů. Po kvalifikaci více než často ani pořádně nevíme, jak bude vypadat startovní rošt.
Kvůli motorům se rozdalo už 730 míst penalizací, vede Honda

Sportovní komisaři letos museli rozdat penalizace v celkovém počtu 730 míst. To je více, než bylo míst na startovním roštu (19 x 20)

Penalizace 

  • Honda: 380
  • Renault: 310
  • Ferrari: 20
  • Mercedes: 20

Přepočet na jeden tým

  • Honda: 380
  • Renault: 103,3
  • Ferrari: 6,6
  • Mercedes. 6,6 

Řešení současné situace je obtížné. Opatrně padají návrhy jako například odečítat body v Pohárů konstruktérů, ale to je daleko od ideálu a není moc reálné, že by něco podobného přišlo.

Ross Brawn nedávno řekl, že problém nejspíše vyřeší až nové motory (pokud budou). Ty by měly být levnější a jednodušší, takže už nebude mít smysl omezovat počty komponent. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (31) Další článek: Jak vidí Alonso rok 2018: já, Hamilton, Max, Daniel a zbytek
16:32 | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole