Kvůli motorům se rozdalo už 730 míst penalizací, vede Honda

Penalizace za překročení počtu komponent pohonné jednotky je jedním z velkých problémů. Po kvalifikaci více než často ani pořádně nevíme, jak bude vypadat startovní rošt.
Kvůli motorům se rozdalo už 730 míst penalizací, vede Honda

Sportovní komisaři letos museli rozdat penalizace v celkovém počtu 730 míst. To je více, než bylo míst na startovním roštu (19 x 20)

Penalizace 

  • Honda: 380
  • Renault: 310
  • Ferrari: 20
  • Mercedes: 20

Přepočet na jeden tým

  • Honda: 380
  • Renault: 103,3
  • Ferrari: 6,6
  • Mercedes. 6,6 

Řešení současné situace je obtížné. Opatrně padají návrhy jako například odečítat body v Pohárů konstruktérů, ale to je daleko od ideálu a není moc reálné, že by něco podobného přišlo.

Ross Brawn nedávno řekl, že problém nejspíše vyřeší až nové motory (pokud budou). Ty by měly být levnější a jednodušší, takže už nebude mít smysl omezovat počty komponent. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (31) Další článek: Jak vidí Alonso rok 2018: já, Hamilton, Max, Daniel a zbytek
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10