Virgin Racing je zatím jediný z týmů, který přiznal závažnější potíže kvůli neplánovanému zdržení v Číně. Nestihl vyrobit všechny díly podle harmonogramu, takže upravený vůz bude mít v Barceloně jen Glock.
Na vině je islandská sopka, která silně omezila letecký provoz nad Evropou v týdnu po čínské Grand Prix. Virgin Racing počítal ve svém plánu s plnými třemi týdny příprav na další závod, ale několik jeho členů uvízlo v Šanghaji na pět dní, což si vynutilo změny. Tým upřednostnil zkušenosti a jediný vylepšený vůz dostane Glock.
"Posledních pár týdnů nešlo kvůli islandské sopce podle plánu, ale umožnilo nám to udělat tlustou čáru za zklamáním z Šanghaje a soustředit se na lepší věci před námi," řekl německý pilot. "Pečlivě jsme analyzovali první čtyři závody a teď víme, v čem se nám dařilo a kde se musíme zlepšit. Je škoda, že do Španělska nemůžeme přivézt dvě modifikovaná šasi, protože bychom mohli pracovat s dvěma sadami dat, ale vyjdeme s tím, co máme, a budeme doufat, že získáme výsledky, v které doufáme."
Lucas di Grassi měl po čínské Grand Prix štěstí, protože se domů do Brazílie dokázal vrátit hned v pondělí. Poslední zprávy mu ale radost neudělali. "I když jsem zklamaný, že budu řídit předchozí specifikaci šasi, protože jsme neměli dost času upravit dva vozy, doufám, že díky naší práci bude mít víkend hladký průběh, abychom mohli v Evropě začít dobře."
Důležitou novinkou druhé specifikace vozu, kterou bude disponovat jen Glock, je větší palivová nádrž. V předchozí verzi je moc malá a nemusí umožnit dojetí do cíle všech závodů. Virgin také trpěl problémy se spolehlivostí, na něž zareagoval sérií úprav, ty ale aplikoval na obě specifikace šasi.