Kvůli DRS možná bude lepší být v posledním kole těsně druhý, míní Massa

Kvůli DRS možná bude lepší být v posledním kole těsně druhý, míní Massa

Dva úseky pro použití zadního pohyblivého křídla udělají podle Felipeho Massy z Grand Prix Itálie velmi napínavý závod, možná až do posledního kola.

Jezdci budou mít letos poprvé možnost v závodě použít systém pro snížení odporu vzduchu zadního křídla (DRS) na dvou na sobě nezávislých rovinkách. Pokud bude jejich ztráta na soupeře menší než jedna sekunda, budou moci aktivovat své zadní křídlo a pokusit se předjet na cílové rovince a na rovince před Parabolicou (poslední zatáčka).

Tato skutečnost vyvolala vzrušení už u McLarenu, teď se přidal Massa, který si dokáže představit dramatickou výměnu pozic pár metrů před šachovnicovou vlajkou.

"Co se závodu týče, myslím, že uvidíme hodně předjíždění, a to díky podstatě okruhu a skutečnosti, že budeme mít dva úseky pro použití DRS," uvedl. "Neříkám, že bude lepší být v posledním kole před Parabolicou druhý, abyste předjeli vůz před sebou, protože pokud máte dobré auto, je asi lepší strategií předjet dřív a vybudovat si větší než sekundový náskok. Ale pokud budete bojovat až do posledního kola, mohlo by to tak být, takže závod by mohl být díky tomu velmi vzrušující."

Pro Ferrari může být v Monze úspěchem jen vítězství a Brazilec doufá, že Maranellským pomůže domácí počasí. Chladno v Belgii znovu ztížilo práci s pneumatikami, v Itálii by ale mělo být větší teplo. Monza je ovšem chrám rychlosti, kde je důležitý výkon a co největší počet kilometrů v hodině. K tradičním soupeřům by se proto mohl přidat další a úkol Ferrari zkomplikovat.

"V této fázi sezóny není těžké předpovědět, že na čele budou bojovat Ferrari, McLaren a Red Bull Racing," řekl Massa. "Ale Mercedes ukázal, že z nás má asi nejlepší maximální rychlost na rovinkách, a to je na tomto okruhu velmi důležité, takže by konečný výsledek mohli také ovlivnit."

Doporučujeme

Články odjinud