Kvjat zavzpomínal, jak mu Marko řekl, že je na mokru k ničemu

Na stupních vítězů byli v Německu jezdci, kteří jezdí nebo jezdili za Red Bull. Všichni tři také spolupracovali s Helmutem Markem.
Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein
Kvjat zavzpomínal, jak mu Marko řekl, že je na mokru k ničemu  | Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein

Daniil Kvjat se dostal do Red Bullu, poté byl vrácen zpět do Toro Rosso, vyhozen z Toro Rosso a letos se zase vrátil do Toro Rosso. Navíc je stále ve hře možnost, že nahradí Gaslyho, i když letos by to být nemělo.

U Red Bullu se ví, že Helmut Marko zachází s juniorskými jezdci velmi tvrdým způsobem. Čerstvě to poznal Dan Ticktum, který byl po pár nepovedených závodech v japonské super formuli vyhozen z programu Red Bullu.

„Helmut mi během kariéry připravil mnoho horských drah,“ řekl Kvjat na tiskové konferenci. „Možná více než Verstappenovi a Vettelovi. Je to v mém životě zvláštní člověk...nebo v našich životech.“

Fotogalerie: Nehody, souboje i emoce aneb Grand Prix Německa 2019

Fotogalerie: Nehody, souboje i emoce aneb Grand Prix Německa 2019

„Díky němu jsme tím, čím jsme dnes, a osobně jsme se zlepšili. Profesionální pokrok, který jsem díky němu dosáhl, je obrovský a cením si toho, co pro mě udělal. Jsem tady díky němu.“

Kvjat získal třetí místo na mokré trati, a tak zavzpomínal na jednu historku z doby, kdy se teprve na kariéru ve formuli 1 připravoval.

„Ve svém prvním mokrém testu ve formuli BMW jsem ztratil tři, čtyři sekundy. Marko mi zavolal v sedm ráno a řekl: ‚Aha, takže na mokru jsi k ničemu‛ a zavěsil.“

Max Verstappen si z Kvjata dělal legraci, že dokáže Marka velmi dobře napodobit. 

„Spousta cvičení! Spousta poslouchání. Ano, bylo to tak a v mnoha dalších případech. Je na tebe vždy tvrdý, ale vždy nebo většinou má pravdu. A možná je to zpočátku těžké akceptovat, ale pak to analyzujete a zlepšíte se. Vždy vám dá příležitost, pokud si to zasloužíte. Jsem mu velmi vděčný.“

Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein

Další článek: Zajímavé statistiky po GP Německa 2019

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)