Daniil Kvjat věří, že existuje šance, že by se v budoucnu mohl vrátit do F1. Nyní zkouší prorazit v NASCAR.
Daniil Kvjat jezdil v letech 2014 až 2020 pro Red Bull a Toro Rosso. Celkem se zúčastnil 110 velký cen. V roce 2018 byl také rezervním jezdcem Ferrari a později plnil podobnou roli u Alpine. Jeho poslední role ve F1 se uskutečnila vloni, kdy s francouzským týmem testoval pneumatiky pro Pirelli.
Kvjatovu současnou situaci komplikuje ruský pas. Musel by FIA podepsat závazek, že bude závodit pod neutrální vlajkou a žádným způsobem neprojevovat podporu Rusku. Předpokládá, že by mohl závodit pod italskou licencí. Na druhou stranu jde stále o Rusa, což nemusí být v současné době z hlediska PR ideální.
Kvjat byl viděn v paddocku Velké ceny Itálie a dokonce navštívil motorhome Alpine. Tým však popřel, že by byl kandidátem na sedačku vedle Estebana Ocona.
Kvjat nyní „příležitostně“ závodí v NASCAR. Debutoval v Indianapolis, poté jel také ve Watkins Glen.
„Myslím, že nikdy neříkej nikdy,“ uvedl Kvjat pro Motorsport.com o návratu do F1. „Ale v tuto chvíli pro to samozřejmě není ideální čas. Doufejme, že se o tom jednoho dne budeme moci znovu bavit. Momentálně závodím v NASCAR, jsem tam vítán. Neměl jsem opravdu žádné problémy. Letos máme v plánu absolvovat ještě nějaké závody.“
„Jsem šťastný. Vždy jsem si chtěl vyzkoušet NASCAR. Jak víte, mluvil jsem o tom už dříve. Svým způsobem se mi splnil malý sen. Dostat se tam opravdu na vrchol samozřejmě může trvat nějakou dobu, ale já jsem trpělivý a kariéra v NASCAR může být opravdu dlouhá, pokud si ji člověk dobře vybuduje. Jsem zvědavý, jak daleko bych to tam mohl dotáhnout.“
„A samozřejmě F1 má jako vždy zvláštní místo v mém srdci. A kdo ví, snad se o tom jednou zase budeme moci bavit. Jsem ještě mladý. Jak někteří lidé ukazují, můžete se po malé pauze vrátit a stále si vést dobře.“
Kromě NASCAR by mohl Kvjat závodit i v některých sériích v Evropě. Věří, že jeho národnost problém ve většině sérií nebude. „Naštěstí nějaké možnosti jsou.“
„Myslím, že tady v Evropě, i v USA mám zelenou od většiny kategorií. Samozřejmě bylo nějaké období, kdy bylo všechno velmi napjaté. Teď už je to napjaté méně.“
„Nyní jsem tedy opět otevřen zahájit jednání a zjistit, co z toho může vzejít pro rok 2023. Naštěstí nějaké možnosti jsou. A ano, jsem otevřený, v tomto ohledu mi nic nebrání, pokud se ptáte.“
„Lidé mají moje číslo, vědí, jak mě najít. Teď nosím tenhle oblek, ale mohu ho vyměnit za závodní oblek. A budu připraven vyrazit. F1 je pro mě to nejjednodušší. Je jednodušší naskočit do vozu F1, mnohem těžší je naskočit do vozu NASCAR se čtyřmi koly volného tréninku a závodit proti těm klukům.“
O kariéru Kvjata se stará Nicolas Todt, který je také manažérem Charlese Leclerca.
„Mám také vlastní kontakty, to mi také pomáhá, navázal jsem tu velmi dobré osobní vztahy se všemi lidmi. Ale jak už jsem řekl, rozhodující je tady načasování. Někdy může spousta věcí na papíře ukazovat na jedno, ale ve skutečnosti je to možná trochu jinak.“