Kvíz: Který pilot je mamánek a kdo se chtěl živit fotbalem?

Kvíz: Který pilot je mamánek a kdo se chtěl živit fotbalem?

Následující řádky vám nabízejí možnost ověřit si své znalosti soukromí pilotů F1. Dokážete správně přiřadit jezdce k jednotlivým odstavcům? Své odpovědi si můžete zkontrolovat na konci článku.

1) Narodil jsem se v první polovině osmdesátých let ve městě Starnberg v době, kdy už oba moji rodiče byli profesionálními hudebníky. Hudební talent jsem zdědil po nich, takže kdybych se neživil závoděním, mohl bych se klidně prosadit jako nadějný pianista. Moje maminka je Němka, tatínek pochází z Uruguaye a kromě mě rodiče vychovali ještě mé dva bratry, Daniela a Raphaela. Když už jsem mluvil o hudebním nadání, měl zmínit i svůj cit pro jazyky. Mimo němčiny hovořím plynule ještě anglicky a španělsky, jistou úroveň znalostí mám i v italštině. Miluji adrenalin a snažím se ho ve větších dávkách potkávat nejen ve své práci. Ve volném čase dělám spoustu šíleností, nedávno jsem třeba skákal volným pádem. Přiznat ale musím to, že se děsím pavouků. Bydlím ve starém domě, takže narazit na ně není zas až tak těžké. Nejhorší jsou hlavně ti s dlouhýma nohama! Pořád nevíte, kdo jsem? Možná si mé jméno vybavíte, když vám prozradím, že mým největším kamarádem v paddocku je krajan Nico Rosberg.

2) Narodil jsem se na počátku devadesátých let v mimoevropském státě. O své rodině vám prozradím jen to, že mám dva starší sourozence – bratra a sestru. Můj Bratr Antonio se rovněž živí motorsportem. Soutěž, které se účastní, se koná na americkém kontinentě. Já i Antonio milujeme fotbal. Byla dokonce doba, kdy jsme oba uvažovali o tom, že pověsíme své helmy na hřebík a začneme hrát profesionálně. Záložním plánem pro mě pak vždycky byla ještě advokacie. Závodění je ale mou vášní, vždyť rychlostí žiju už od svých šesti let, kdy jsem poprvé usedl za volant motokáry. Nezapomínám ale ani na svůj osobní život. Rodina, přátelé a můj milovaný pes jsou pro mě vším. Co ale k smrti nesnáším, jsou hadi. Těch se přímo děsím! Je libo další nápovědy? Smůla. Myslím, že už jich bylo dost. 

3) Jsem evropský pilot, který má třicítku už pár let za sebou. Nesnáším plánování, protože žiju přítomností, ne budoucností. Často mě novináři atakují otázkami typu: Co budete dělat, až skončí vaše kariéra ve formuli 1? Nemám tušení a přemýšlet o tom teď ani nehodlám. Spousta pilotů má třeba sen založit si jednou svůj vlastní tým a zapsat se spolu s ním ještě hlouběji do historie této soutěže, já k nim ale nepatřím. Často se o mně říká, že se nenechám ničím rozhodit. Není to ale tak úplně pravda. Před závody jsem většinou nervózní a občas mě vytočí i úplná maličkost. Na druhou stranu mě ale z míry nevyvádějí věci typu hadi, pavouci nebo výšky. Nemám žádné fobie. Musím však přiznat, že jsem tak trošku mamánek. Ačkoliv jsem z rodinného hnízda vyletěl už před několika lety, o spoustu věcí včetně hlídání placení účtů, se mi pořád stará maminka. V médiích se o mně často mluví ve spojení s velkým množstvím peněz, kterými disponuji. Ano, mám jmění v hodnotě zhruba 100 milionů euro, a rozhodně se za to nestydím, protože jsem si je vydělal svojí prací. Finanční prostředky většinou investuji do nemovitostí. Těch vlastním několik, a to nejen ve své rodné zemi. Jako domov bych ale označil jen dvě sídla, a to jedno na poloostrově Porkkala a druhé ve Švýcarsku.

4) Narodil jsem se v zemi, jíž vládne královna Alžběta II. Už na konci osmdesátých let jsem jako malý kluk pracoval jako „sběrač míčů“ pro jeden z místních ragbyových týmů. Později mě ale oslovil motorsport. Nemalý podíl na tom mají Alain Prost a Kevin Schwantz, které jsem celé dětství považoval za své hrdiny. Za morální a finanční podporu vděčím však především svému otci, který v té době pracoval jako obchodník s motorkami. Tam také začala moje první osobní zkušenosti s motorsportem. Teprve ve čtrnácti jsem se pak dostal k motokárám. Ve formuli 1 teď už rozhodně nejsem žádným nováčkem, za celou kariéru se mi ale zatím jedinkrát nepodařilo vyhrát na domácí půdě, i když jsem k tomu potřebnou techniku občas měl. Nejste si ještě jistí? Pak dodám asi už jen to, že filmem, který mě opravdu dostal na kolena, byl snímek Marley a já. Tenhle dojemný příběh mě vzhledem k mému vztahu ke zvířatům hluboce zasáhl. 

 5) Narodil jsem se v polovině osmdesátých let ve městě Wiesbaden. Moje maminka je Němka, tatínek má ale původ neněmecký. Podstatnou část svého dětství jsem spolu s rodinou strávil v Monaku, kam se dodnes po závodech často vracím. Rodinné kořeny, současné bydliště i cestování díky formuli 1 mě donutily naučit se hned několik jazyků. Němčina, angličtina, italština, španělština a francouzština mi vrásky opravdu nedělají. Posledních pár let se pak ještě snažím vylepšovat své základy finštiny. Během dosavadní kariéry jsem závodil pod vlajkou hned dvou států. Ve formuli 1 jsem reprezentoval Německo už ve 128 závodech, jednou jsem dokonce startoval z pole position. Sport a hry obecně mám celkem rád, i když jsem tak trošku lenoch. Největší zábavou je pro mě i celou moji rodinu desková hra vrhcáby. Když už se donutím k něčemu akčnějšímu, je to většinou fotbal nebo v poslední době cyklistika. Pořád tápete? Tak ještě maličká pomoc… Když jsem přišel do formule 1, byl mým týmovým kolegou Australan.

6) Pocházím z města, kde rozhodně nejsem první hvězdou. Už několik desítek let před mým narozením tady na poli chemie zářil  Wilhelm Normann a o pár let později na zdejších hřištích začínal kopat i bývalý německý fotbalista Rainer Bonhof.  Jako dítě jsem vyrůstal společně se sestrou v Německu. Prásknout bych na sebe mohl třeba to, že si občas rád zahřeším. Miluju sladká jídla, čokoládu a zákusky všeho druhu, které většinou pojídám při šálku dobré kávy s trochou mléka.  Rád si také občas přihnu z lahvinky plně kalorické Coca-Coly. Tyto neřesti se snažím sám před sebou omluvit koupí drahých posilovacích strojů. Investicí do nich ovšem jejich kontakt se mnou většinou končí. Jinak na sobě ale makám opravdu tvrdě. Jsem poměrně mladý a ve formuli 1 mám většinu kariéry ještě před sebou. Vždyť jsem taky zatím stál na startu jen devětatřiceti velkých cen.

Pokud vás zajímají správné odpovědi, zabarvěte následující řádky kurzorem...


1) Adrian Sutil

2) Sergio Pérez

3) Kimi Räikkönen

4) Mark Webber

5) Nico Rosberg

6) Nico Hülkenberg

Doporučujeme

Články odjinud