Kvalita práce FIA: 0 %

Je velmi tristní, že z trojice USF1, Campos a Manor nezůstalo na soupisce ani jedno jméno.

Představte si, že byste rádi závodili ve formuli 1. Abyste ukázali, že na to máte a že neohrozíte dobrou pověst formule 1, musíte se před cizími lidmi obrazně řečeno svléknout do naha. Pokud to má ověřit, že je vaše firma zdravá natolik, abyste tým v šampionátu udrželi alespoň po tři roky, pak to má smysl.

Due dilligence proces, jak se tomuto způsobu ověřování v odborných kruzích říká, si FIA objednala u společnosti Deloitte. Dopadl asi nějak takto:

Sítem Deloittu prošly z více než dvanácti zájemců týmy USF1, Campos a Manor. Neuspěly například zavedený Prodrive Davida Richardse či velezkušená Lola.

A výsledek? Je velmi tristní, že z trojice USF1, Campos a Manor nezůstalo na soupisce ani jedno jméno.

A ještě smutnější je, že ani jeden z týmů na to neměl finančně. Nabízí se pak otázka, k čemu byl due dilligence proces dobrý, když se v něm Deloitte vyznačuje nulovou úspěšností.

USF1 byl dokonce tým, který měl do formule 1 namířeno ještě před krizí mezi FIA a FOTA, která zapříčinila vznik dohody o snížení nákladů. Byl tedy připraven na velmi nákladný vstup a provoz. Podle USF1 válka FIA - FOTA a pozdní podpis Concordské dohody způsobil, že v lednu 2010 došly sponzorské peníze a projekt zkolaboval.

Měl-li je USF1 smluvně zajištěny, nemohlo by se mu stát, že si sponzor prostě jen tak rozmyslí svůj závazek. Neměl-li je smluvně zajištěny, pak Deloitte odflákl svou práci a otázkou zůstává, na čí pokyn?

Campos je to samé v bleděmodrém. Jeden z partnerů se dostal do finančních potíží a projekt Campos se zhroutil. Skutečnost, že jej nahradil jiný projekt, Hispania Racing Team, se rozhodně nedá považovat za úspěch Deloittu. Jiní vlastníci, jiné vedení, jiné jméno. O Camposu se nedá rozhodně hovořit.

Mimochodem, FIA nepovolila název Hispania, údajně s tím odůvodněním, že takové slovo neexistuje. Možná ne v současnosti, ale Hispánie byl název pro Pyrenejský poloostrov v dobách starověku a středověku.

Manor se rychle spojil s Richardem Bransonem a s ohledem na množství poskytnutých peněz si Branson mohl říci o přejmenování na Virgin. Kdyby Manor měl dost peněz, určitě by neobětoval vlastní název, a tak můžeme směle říci, že peněz dost neměl.

Po chybě BMW ze soupisky vypadl Sauber a Lotus pod vedením Tonyho Fernandese se zdá jako jediný tým, který to má ve finanční hlavě v pořádku. Sauber se dostal zpátky odchodem Toyoty, jejíž tým formule 1 chce zpět pod názvem Stefan GP.

Stefan GP má také zjevně dost prostředků, aby dokázal, že má na to závodit nejméně do roku 2012, kdy končí současná Concordská dohoda. Ale ani ten není na soupisce 2010.

Tam byly původně týmy USF1, Campos a Manor.

Měl-li due dilligence proces v podání FIA a Deloittu ochránit formuli 1 před ztrátou důstojnosti, povedl se mu přesný opak.

Diskuze (30) Další článek: HRT F1 představil vůz pro letošní sezónu
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10