Kvalifikační závody? Zatím je podle Szafnauera okolo nich mnoho otázek

Formule 1 chce v příštím roce o třech víkendech vyzkoušet místo kvalifikace kvalifikační závod. Pro ale musí být všechny týmy. Diskuse na toto téma pokračují.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Kvalifikační závody? Zatím je podle Szafnauera okolo nich mnoho otázek | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Otmar Szafnauer uvedl, že existuje řada detailů a pochybností okolo kvalifikačních závodů. Zejména menší týmy mají obavy. 

„Musíme odpovědět na spoustu otázek,“ řekl šéf Racing Pointu pro RaceFans. „Co se stane v parc fermé a co se stane, když budete v kvalifikačním závodě bourat? Musíme přivést více náhradních dílů, ale kdo to zaplatí? Najeté kilometry motoru a využití pneumatik mohou být trochu jiné.“

Největší spotřebu pneumatik mají jezdci v kvalifikaci. Velké týmy nasadí i pět sad. V kvalifikačním závodě by stačila jedna. Opotřebení motorů ale může být jiné. Délka závodu (počet ujetých kol) má sice odpovídat kvalifikaci, ale to platí zejména pro velké týmy. Ty menší se do Q3 nemusí dostat, takže v kvalifikaci potenciálně odjedou méně. 

„Ne každý dostane do Q3, takže je to jiné,“ pokračuje Szafnauer. „Riziko nehody je v kvalifikaci mnohem menší než v závodě. Máte tam start – a návrh je takový, že by se mělo startovat v opačném pořadí šampionátu.“

Pokud jezdec dostane penalizaci, startuje z konce pole a musí se dostávat nahoru, což obvykle přinese zajímavý závod. Podle šéfa Racing Pointu bude ale v kvalifikačních závodech situace jiná.

„Myslím, že když to uděláte, tak ten chlap před vámi bude jen nepatrně pomalejší než vy. Dáte nejrychlejšího chlapa dozadu, ale kluci kolem něj už nejsou pomalí, jako se někdy stává.“

„Pokud dnes dostanete penalizaci, nebo pokud se kvalifikujete na zadní pozice, tak potom je zábavné sledovat jezdce, jak se dostává polem. Takhle to nebude.“

Szafnauer upozorňuje, že na posledním místě sice bude lídr šampionátu, ale před ním bude jeho týmový kolega nebo jezdec v podobně silném autě „Takže nevím, jak to dopadne po 25 kolech. Bude to jiné.“

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Marko chce v Suzuce bojovat o vítězství. Pomoci k tomu má i nové palivo

17:13 | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
13:04 | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.
18:42 | Podle AMuS by měl mít nové díly v Soči jen jeden z jezdců Racing Pointu – Lance Stroll.
23. září | Lewis Hamilton se dostal mezi 100 nejvlivnějších lidí dle časopisu Time. odkaz

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10