Kvalifikační režimy zakáže FIA od Monzy. Budou výjimky

FIA zakáže využívání kvalifikačních režimů až od Velké ceny Itálie. Situace ale nebude úplně jednoduchá.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Kvalifikační režimy zakáže FIA od Monzy. Budou výjimky  | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Současné pohonné jednotky jsou velmi složité. Pokud tým jezdí v průběhu víkendu s mnoha režimy motoru a různými výkony, je pro FIA obtížné kontrolovat, zda dodržuje všechna pravidla. 

Od Velké ceny Itálie tak bude možné využívat jen jeden režim. I když situace je trochu složitější. 

FIA chce detailní data o ERS. Má podezření, že někdo podvádí?

FIA chce detailní data o ERS. Má podezření, že někdo podvádí?

Původně měly být kvalifikační režimy zakázány od Belgie, ale výrobci dostali více času, aby mohli na testovacích stolicích připravit nové mapy motorů. 

Teoreticky by měl existovat jeden režim motoru od vyjetí do kvalifikace až po zastavení v boxové uličce po závodě. Tak jednoduché to ale není a ani nemůže být.

Podle Auto Motor und Sport budou existovat výjimky pro kolo, ve kterém jezdec míří na startovní rošt, kolo po skončení závodu, kola za safety carem nebo virtuálním safety carem, kolo před a po kvalifikačním kole a obecně pro jakékoliv kolo, které je o 20 % delší než nejrychlejší kvalifikační kolo v dané relaci.

Všechny safety cary Mercedesu: Pohotovost drží už přes 430 grand prix

Všechny safety cary Mercedesu: Pohotovost drží už přes 430 grand prix

Počet komponent pohonné jednotky je striktně omezen, a tak bude možné využít také speciální režim z důvodu spolehlivosti. Tým ale bude muset okamžitě informovat FIA a nebude možné se z tohoto režimu vrátit zpět.

Dočasně také bude možné provozovat odlišné režimy u různých motorů daného týmu. Jezdci už nasadili nové motory a komponenty, ale často se stává, že různí jezdci jsou v různé fázi životního cyklu motoru, případně se budou vracet ke starší specifikaci apod. Jednotný režim motoru bude muset platit až od třetího nasazeného motoru.

A nakonec ještě jedna výjimka. Týmy budou moci provozovat různé mapy motoru pro různé závody. V Monze tak bude moci být jiný než v Mugellu apod.

Další článek: McLaren nevzdává boj o třetí místo mezi konstruktéry

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10