Kvalifikační pneumatiky příští rok nebudou, jiné barevné značení ano

Kvalifikační pneumatiky příští rok nebudou, jiné barevné značení ano

Pirelli přiznalo, že návrat kvalifikačních pneumatik do formule 1 je nereálný, alespoň pro příští rok. Změny ale budou, mimo jiné je nutné vylepšit barevné značení směsí.

Pirelli při svém letošním návratu do formule 1 neustále sbírá zkušenosti a postupně týmům navrhuje různé změny. Jednou z nich bylo používání speciálních kvalifikačních pneumatik v příští sezóně, ale podle očekávání se tento návrh souhlasu nedočkal. Zvýšil by náklady a jen by se změnily časy na kolo.

Divákům by taková změna moc nepřinesla. Co ale pro ně důležité je, jsou rozlišovací prvky jednotlivých směsí pneumatik. Pirelli letos značí své pneumatiky pomocí různých barev, které aplikuje na proužky a loga na jejich bocích. Některé barvy jsou ale těžko rozeznatelné.

"Myslím, že v tom potřebujeme trochu větší rozmanitost, to značení potřebujeme vylepšit, určitě u tvrdé a střední směsi, které mají stříbrnou a bílou barvu," přiznal sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro Autosport.

"Takže potřebujeme větší rozdíly, více barev, aby pneumatiky byly rozeznatelné, když se točí. Pracujeme na tom. Řešení zatím nemáme a možná bychom mohli vyhlásit veřejnou soutěž, aby lidé vybrali barvy pneumatik Pirelli pro příští rok."

Podle Hemberyho je na značení pneumatik nejtěžší zvolit formu, která vydrží veškerou zátěž formule 1. V současnosti italský výrobce používá lepící pásky.

"Jde víc o ten proces, než o samotné barvy, o těch můžeme rozhodnout na poslední chvíli," vysvětloval Hembery. "Časově náročné je vypracovat proces aplikace barev na pneumatiky. Může to znít jednoduše, ale když se snažíte dostat něco na zaoblenou bočnici pneumatiky, musí to vydržet jízdu přes obrubníky a tření, takže je to poměrně složitý proces. Na světě to nedělá moc lidí, musíte si to vymyslet a zdokonalit sami, ale pracujeme na tom."

Hembery dodal, že pro letošní GP Singapuru neplánuje Pirelli zvláštní barevné značení, které by bylo lépe vidět ve tmě, jako to loni udělal Bridgestone.

Doporučujeme

Články odjinud