Sebastian Vettel zaútočí v neděli na titul z pole position, do první řady se s ním postaví Mark Webber, třetí odstartuje Jenson Button.
Q1 - bratrovražedný souboj u Renaultu
V první části kvalifikace novější týmy neměly rychlost na postup a o záchranu svedli překvapivě souboj jezdci Renaultu. V závěru nejdříve Petrov vysunul z postupové sedmnáctky Sennu, ale ten mu to ve svém posledním kole vrátil. Senna ovšem týmu sdělil, že mu v rychlém kole překážel Alguersuari, takže se Španěl možná dočká penalizace.
Poslední skončil Liuzzi, znovu byl pomalejší než Ricciardo. Itala ale stejně čeká penalizace ztráty pěti míst za nehodu v první zatáčce v Monze, takže se ani nemusel moc snažit, poslední místo měl vzhledem k výkonnosti HRT rezervované. Jako nejrychlejší postupoval Vettel.
Q2 - Kobajaši bourá
Druhou část kvalifikace přerušila po pěti minutách nehoda Kamuje Kobajašiho. Japonec netrefil správnou stopu ve dvojité šikaně, obrubníky ho zvedly do vzduchu a pak už nemohl zatočit, takže skončil ve zdi. Nestalo se to ve vysoké rychlosti, ale urazil si při tom pravé přední kolo a kvalifikace pro něj skončila.
Když se znovu otevřela boxová ulička, jezdci bojovali o místo v postupové desítce, ale k žádnému překvapení nedošlo. Top týmy doplnili jezdci Force Indie. Dorážel na ně Sergio Pérez, ale na Mexičana nakonec zbylo 11. místo. Hned za ním se umístili jezdci Williamsu, což pro stáj z Grove znamená zlepšení. Jako nejrychlejší postupoval znovu Vettel.
Hamilton měl v prostřední části defekt pneumatiky, což ho připravilo o jednu sadu pneumatik pro závod.
Q3 - nezadržitelný Vettel
Po prvních měřených kolech se ujal vedení Sebastian Vettel s náskokem čtyř desetin sekundy před Hamiltonem, Buttonem, Webberem a Alonsem. Jezdci Mercedesu a Force Indie v tu chvíli zůstali v garážích. Massa vyjel, ale po chybě zamířil rovnou do boxů.
Vettel měl ve svém druhém měřeném kole velmi pomalý prostřední sektor a poté rovnou zamířil do boxů, přesto mu první místo bez problémů zůstalo. Jeho týmový kolega Webber se zlepšil a posunul se do první řady. Zrychlil také Button a přeskočil Hamiltona. Páté a šesté místo obsadilo Ferrari, sedmé a osmé místo Mercedes.
Druhých pokusů se nezúčastnil Lewis Hamilton. Zřejmě raději ušetřil pneumatiky kvůli defektu z druhé části. Na trať v poslední části vůbec nevyjeli jezdci Force Indie. Pravděpodobně byli přesvědčeni, že stejně nedokážou překonat ani jednoho ze soupeřů a také raději ušetřili obutí.
GP Singapuru - kvalifikace
P. |
Jezdec |
Tým |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Ztráta |
1 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:46,397 |
1:44,931 |
1:44,381 |
|
2 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:47,332 |
1:45,651 |
1:44,732 |
0,351 |
3 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:46,956 |
1:45,472 |
1:44,804 |
0,423 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:47,014 |
1:46,829 |
1:44,809 |
0,428 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:47,054 |
1:45,779 |
1:44,874 |
0,493 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:47,945 |
1:45,955 |
1:45,800 |
1,419 |
7 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:47,688 |
1:46,405 |
1:46,013 |
1,632 |
8 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:48,819 |
1:46,043 |
- |
|
9 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:47,952 |
1:47,093 |
- |
|
10 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:48,022 |
1:47,486 |
- |
|
11 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
1:47,717 |
1:47,616 |
|
|
12 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:48,061 |
1:48,082 |
|
|
13 |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
1:49,710 |
1:48,270 |
|
|
14 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:48,753 |
1:48,634 |
|
|
15 |
Bruno Senna |
Renault |
1:48,861 |
1:48,662 |
|
|
16 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:49,588 |
1:49,862 |
|
|
17 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1:48,054 |
- |
|
|
18 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:49,835 |
|
|
|
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
1:50,948 |
|
|
|
20 |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
1:51,012 |
|
|
|
21 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:52,154 |
|
|
|
22 |
Jerome d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
1:52,363 |
|
|
|
23 |
Daniel Ricciardo |
HRT-Cosworth |
1:52,404 |
|
|
|
24 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
1:52,810 |
|
|
|
|
Q1 107 % |
|
1:53,844 |
|
|
|