Sebastien Vettel získal pro Red Bull Racing první pole position v historii týmu, když zvítězil v kvalifikaci na Grand Prix Číny. Pro německého jezdce to po loňské Monze byl druhý kvalifikační triumf kariéry. Vettel zároveň přerušil dominanci Brawnu GP, který ovládl kvalifikace v Austrálii a Malajsii.
Z první části kvalifikace tradičně nepostoupili piloti týmu Force India a překvapivě se k nim přidali Robert Kubica, Nelson Piquet a Sébastien Bourdais. Nepostup Toro Rosso překvapil v kontextu dalšího dění v čínské kvalifikaci, když se nováček Sébastien Buemi probojoval až do první desítky.
Druhá část kvalifikace přinesla velmi vyrovnané souboje o postup do závěrečné desetiminutovky, vyprávět by o tom mohl především Nick Heidfeld, který na Buemiho ztrácel jen jednu setinu sekundy, tak tenký byl rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem.
Z vozů museli na konci druhé části vystoupit také Kovalainen a Massa, zatímco jejich týmoví kolegové pokračovali dále. Tragicky skončila kvalifikace pro Tima Glocka, který kvůli výměně převodovky po třetím tréninku přijde o pět míst, což ho odsune na konec startovního roštu. Předzvěstí dalšího dění byly v druhé části kvalifikace vozy Red Bullu Racing na prvních dvou místech.
Poslední část kvalifikace se v několika ohledech vymkla letošním prvním dvěma Grand Prix. Poprvé nebude na prvním místě stát Jenson Button, další zajímavostí je například letošní první umístění v první řadě týmu Renault díky Fernandu Alonsovi. Španěl jezdí od sobotního rána s přechodným difuzorem a bez systému na rekuperaci kinetické energie.
Rychlost Red Bullu Racing v Číně podtrhnul třetím místem Mark Webber, vedoucí tým šampionátu Brawn GP postaví své vozy na čtvrté a páté místo, přičemž Barrichello dokázal porazit Buttona. Jarno Trulli splnil šestým místem letošní standard Toyoty, Nico Rosberg opět nedokázal zúročit rychlost z volných tréninků a skončil sedmý. Na osmém místě Kimi Räikkönen jezdil také bez KERS a čistě podle kvalifikačního výsledku se zdá, že to nemělo žádné dopady.
Dopředu by si hned po startu mohl razit cestu Lewis Hamilton, který jako jediný z první desítky má ve svém voze KERS. Další jezdci s tímto systémem jsou již jen Nick Heidfeld a Heikki Kovalainen. Desítku nejlepších uzavřel Sébastien Buemi, který jede v Číně poprvé.
Obrázek z kvalifikace bude samozřejmě kompletní až ve chvíli, kdy FIA zveřejní množství paliva u jednotlivých jezdců.
GP Číny - kvalifikace
P. |
|
Jezdec |
Tým |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Ztráta |
1 |
|
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:36,565 |
1:35,130 |
1:36,184 |
- |
2 |
|
Fernando Alonso |
Renault |
1:36,443 |
1:35,803 |
1:36,381 |
+ 0,197 |
3 |
|
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:35,751 |
1:35,173 |
1:36,466 |
+ 0,282 |
4 |
|
Rubens Barrichello |
Brawn-Mercedes |
1:35,701 |
1:35,503 |
1:36,493 |
+ 0,309 |
5 |
|
Jenson Button |
Brawn-Mercedes |
1:35,533 |
1:35,556 |
1:36,532 |
+ 0,348 |
6 |
|
Jarno Trulli |
Toyota |
1:36,308 |
1:35,645 |
1:36,835 |
+ 0,651 |
7 |
|
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
1:35,941 |
1:35,809 |
1:37,397 |
+ 1,213 |
8 |
|
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:36,137 |
1:35,856 |
1:38,089 |
+ 1,905 |
9 |
|
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:35,776 |
1:35,740 |
1:38,595 |
+ 2,411 |
10 |
|
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:36,284 |
1:35,965 |
1:39,321 |
+ 3,137 |
11 |
|
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:36,525 |
1:35,975 |
|
|
12 |
|
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:36,646 |
1:36,032 |
|
|
13 |
|
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36,178 |
1:36,033 |
|
|
14 |
|
Timo Glock |
Toyota |
1:36,364 |
1:36,066 |
|
|
15 |
|
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
1:36,673 |
1:36,193 |
|
|
16 |
|
Sébastien Bourdais |
STR-Ferrari |
1:36,906 |
|
|
|
17 |
|
Nelson Piquet |
Renault |
1:36,908 |
|
|
|
18 |
|
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:36,966 |
|
|
|
19 |
|
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:37,669 |
|
|
|
20 |
|
Giancarlo Fisichella |
Force India-Mercedes |
1:37,672 |
|
|
|