Lewis Hamilton vyhrál kvalifikaci na Velkou cenu USA 2017. Z první řady vedle něj odstartuje Sebastian Vettel.
Lewis Hamilton má v Austinu zatím bezchybný víkend. Po všech trénincích vyhrál také všechny části kvalifikace. Jeho náskok po prvních pokusech ve třetí části byl poměrně velký, ale Sebastian Vettel ho nakonec stáhl na rozdíl dvou desetin.
Ze druhé řady odstartují Bottas a Ricciardo. Australan zajel v poslední části identický čas jako Räikkönen, ale dříve, takže mu patří vyšší pozice.
Úspěšný debut zažil v barvách Renaultu Carlos Sainz, který se dostal až do třetí části. Nico Hülkenberg postoupil do druhé části, kde s ohledem na vysokou penalizaci už nevyjel a byl tak letos vůbec poprvé poražen svým týmovým kolegou.
Startovní rošt
P. |
Jezdec |
Tým |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
3 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
5 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
6 |
Esteban Ocon |
Force India |
7 |
Carlos Sainz |
Renault |
8 |
Fernando Alonso |
McLaren |
9 |
Sergio Pérez |
Force India |
10 |
Felipe Massa |
Williams |
11 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso |
12 |
Romain Grosjean |
Haas |
13 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
14 |
Pascal Wehrlein |
Sauber |
15 |
Lance Stroll |
Williams |
16 |
Max Verstappen |
Red Bull |
17 |
Kevin Magnussen |
Haas |
18 |
Nico Hülkenberg |
Renault |
19 |
Brendon Hartley |
Toro Rosso |
20 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Penalizace:
- Hartley: 25 míst (překročení počtu komponent pohonné jednotky)
- Hülkenberg: 20 míst (překročení počtu komponent pohonné jednotky)
- Verstappen: 15 míst (překročení počtu komponent pohonné jednotky)
- Vandoorne: 30 míst (překročení počtu komponent pohonné jednotky)
- Magnussen: 3 místa (blokování Péreze v kvalifikaci)
- Stroll: 3 místa (incident s Grosjeanem)
Třetí část
Po prvních pokusech se do čela pořadí dostal Hamilton, který zajel nejrychlejší čas v posledních dvou sektorech. Druhý byl Bottas, třetí Räikkönen. Ztráty na Hamiltona byly ovšem obrovské.
Vettel zajel dobrý první sektor, Hamilton se v něm ale dokázal také zlepšit a to dokonce na nejrychlejší čas. V dalších sektorech se Hamilton nezlepšil, ale pole position mu i tak zůstala.
Druhý skončil Vettel, třetí Bottas před Ricciardem.
Výsledky třetí části
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
Pneumatika |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33.108 |
|
6 |
UM |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:33.347 |
0.239 |
6 |
UM |
3 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:33.568 |
0.460 |
6 |
UM |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:33.577 |
0.469 |
6 |
UM |
5 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:33.577 |
0.469 |
6 |
UM |
6 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:33.658 |
0.550 |
6 |
UM |
7 |
Esteban Ocon |
Force India |
1:34.647 |
1.539 |
6 |
UM |
8 |
Carlos Sainz |
Renault |
1:34.852 |
1.744 |
3 |
UM |
9 |
Fernando Alonso |
McLaren |
1:35.007 |
1.899 |
6 |
UM |
10 |
Sergio Pérez |
Force India |
1:35.148 |
2.040 |
6 |
UM |
Druhá část
Max Verstappen vyrazil do druhé části na superměkké sadě. Ostatní nazuli ultraměkké.
Nico Hülkenberg do druhé části kvalikace nevyjel. Na startu ho čekala velká penalizace, takže to podle Renaultu nemělo smysl. Tým chce šetřit pneumatiky pro závod.
Carlos Sainz se dostal do třetí části kvalifikace ve svém prvním závodě za Renault. Nepostoupili Massa, Kvjat, Vandoorne, Grosjean a samozřejmě Hülkenberg.
Výsledky druhé části
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
Pneumatika |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:33.437 |
|
6 |
UM |
2 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:33.769 |
0.332 |
6 |
UM |
3 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:33.840 |
0.403 |
6 |
UM |
4 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:34.103 |
0.666 |
6 |
UM |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:34.495 |
1.058 |
3 |
UM |
6 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:34.716 |
1.279 |
3 |
SM |
7 |
Sergio Pérez |
Force India |
1:34.789 |
1.352 |
6 |
UM |
8 |
Carlos Sainz |
Renault |
1:34.899 |
1.462 |
6 |
UM |
9 |
Fernando Alonso |
McLaren |
1:35.046 |
1.609 |
6 |
UM |
10 |
Esteban Ocon |
Force India |
1:35.113 |
1.676 |
6 |
UM |
11 |
Felipe Massa |
Williams |
1:35.155 |
1.718 |
6 |
UM |
12 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso |
1:35.529 |
2.092 |
6 |
UM |
13 |
S.Vandoorne |
McLaren |
1:35.641 |
2.204 |
6 |
UM |
14 |
Romain Grosjean |
Haas |
1:35.870 |
2.433 |
6 |
UM |
První část
Daniil Kvjat se jako první vydal na trať. Jezdci Ferrari a Mercedesu vyjeli v úvodní části na superměkkých pneumatikách. Ostatní nasadili ultraměkké, které mají v Austinu na podporu organizace bojující proti rakovině prsu růžovou barvu.
Romain Grosjean se málem srazil se Strollem, který byl v pomalém kole. Magnussen zase zpomalil Péreze, který byl hodně rozlobený.
Do čela pořadí se dostal Lewis Hamilton před Maxe Verstappena. Velmi dobré kolo zajel Sainz, který se dostal na páté místo.
Do dalších bojů nepostoupili Ericsson, Stroll, Hartley, Wehrlein a Magnussen.
Lance Stroll si stěžoval na problémy s pohonnou jednotkou.
Výsledky první části
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
Pneumatika |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:34.822 |
|
5 |
SM |
2 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:34.899 |
0.077 |
4 |
UM |
3 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:35.309 |
0.487 |
4 |
SM |
4 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:35.420 |
0.598 |
5 |
SM |
5 |
Carlos Sainz |
Renault |
1:35.517 |
0.695 |
8 |
UM |
6 |
Felipe Massa |
Williams |
1:35.603 |
0.781 |
3 |
UM |
7 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:35.649 |
0.827 |
5 |
SM |
8 |
Fernando Alonso |
McLaren |
1:35.712 |
0.890 |
3 |
UM |
9 |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:35.740 |
0.918 |
3 |
UM |
10 |
Esteban Ocon |
Force India |
1:35.849 |
1.027 |
5 |
UM |
11 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:35.991 |
1.169 |
5 |
UM |
12 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso |
1:36.073 |
1.251 |
9 |
UM |
13 |
S.Vandoorne |
McLaren |
1:36.286 |
1.464 |
8 |
UM |
14 |
Sergio Pérez |
Force India |
1:36.358 |
1.536 |
7 |
UM |
15 |
Romain Grosjean |
Haas |
1:36.835 |
2.013 |
8 |
UM |
16 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:36.842 |
2.020 |
9 |
UM |
17 |
Lance Stroll |
Williams |
1:36.868 |
2.046 |
8 |
UM |
18 |
Brendon Hartley |
Toro Rosso |
1:36.889 |
2.067 |
7 |
UM |
19 |
Pascal Wehrlein |
Sauber |
1:37.179 |
2.357 |
9 |
UM |
20 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:37.394 |
2.572 |
7 |
UM |
Foto: Getty Images / Clive Mason