Formule 1 a týmy diskutují o zavedení nového formátu kvalifikace, která by nově měla mít čtyři části.
V Šanghaji se sešli zástupci týmů s technickým šéfem FIA Nikolasem Tombazisem a sportovním šéfem F1 Stevem Nielsenem.
Hlavním tématem byla změna formátu kvalifikace. Nově by mohla mít čtyři části. Do té poslední by postoupilo osm jezdců, kteří by nově startovali na pneumatikách, na kterých zajeli v Q4 nejrychlejší čas.
Týmy Williams a McLaren podle Autosportu přinesly podrobnější data. Na schůzce byli také stratégové některých týmů.
Většina je zatím proti
Diskuse ještě mohou probíhat, ale zatím je 9 z 10 týmů proti změně formátu. Větší počet částí kvalifikace měl zvýšit dramatičnost a také přivést k televizi více lidí. Dnes totiž mnoho fanoušků zapíná kvalifikaci až v průběhu její druhé části.
Podle týmů by se však stal spíše opak. Šest z osmi pozic v Q4 by obsadili jezdci prvních tří týmů. Další dva jezdci by tak patrně do poslední části ani nevyjeli. Případně zajeli jedno pomalé či neměřené kolo.
Kromě toho by dříve nebo později zajížděli jezdci v Q4 časy na tvrdší směsi. Startovali by tak na stejné směsi, jako velká část jezdců od 9. místa. Snížila by se tím různorodost strategií. Dnes první desítka až na občasné výjimky startuje na nejměkčí směsi, na které se dostala do Q3.
Pomoci by mohlo zvýšení počtu sad pneumatik, ale s tím nesouhlasí Pirelli, které argumentuje vyššími náklady.
Foto: Getty Images / Charles Coates