První závod v Austrálii ukázal, že v letošní sezóně může být klíčové částečně obětovat kvalifikační výkonnost ve prospěch té závodní.
Poukázal na to mimo jiné Toto Wolff, po dominantním kvalifikačním výkonu se Red Bull v závodě propadl, zatímco si Räikkönen dojel pro výhru ze sedmé startovní pozice. Upřednostnit nastavení, které maximalizuje výdrž pneumatik, může být lepší než maximální výkonnost na jedno kolo.
"Musíme si uvědomit, že kvalifikace na jedno kolo není vše a že se musíme snažit zvládnout celou závodní vzdálenost," uznal poradce Red Bullu Helmut Marko v ServusTV. "Časům Alonsa a Räikkönena jsme byli na míle daleko."
Red Bull pořád zřejmě má absolutně nejrychlejší auto, ale to mu na obhajobu titulů stačit nemusí. Marko naznačil, že tým už zřejmě ví, jakým směrem se má vydat. "Musíme lépe porozumět pneumatikám, musíme lépe zvládnout výkyvy v jejich výkonnosti. Mark (Webber) měl jen o trochu jiné nastavení, ale vše naznačuje tomu, že bylo v tomto směru lepší," dodal.