Kvalifikace neměla vůbec odstartovat, zlobí se Grosjean

Romain Grosjean z týmu Haas doplatil na velké množství vody na okruhu v Monze a v deštivé kvalifikaci na Velkou cenu Itálie narazil se svým vozem do bariéry. Francouz následně řekl, že se podle něj kvalifikace vůbec neměla uskutečnit.
Kvalifikace neměla vůbec odstartovat, zlobí se Grosjean

Grosjean nezvládl svůj vůz na cílové rovince, kde se roztočil a narazil do bariéry krátce poté, co v první části kvalifikace dokončil svůj měřený pokus.

Do problémů se přitom na rovince dostal hned dvakrát. Zatímco první problém dokázal ustát, při druhém už se jeho vůz stočil doleva do zdi a následně ještě doklouzal na druhou stranu trati, kde znovu narazil do zdi.

„Pokusím se zůstat klidný a neříct něco, čeho bych potom mohl litovat, myslím ale, že jsme vůbec s kvalifikací neměli začít,“ řekl Grosjean pro NBC.

„Už od výjezdového kola jsem si hodně stěžoval, bylo to podle mě až příliš nebezpečné, neviděli jsme, kde jsme byli. Nemyslím si, že jsem v tom byl jediný. To, že jsem naboural na rovince, jen ukazuje, že to auto nedokázalo ustát. Bylo tam až příliš mnoho vody. Jsem zklamaný, že kvalifikace začala za těchto podmínek, co můžete dělat?“

„Nemůžete zvolnit. Pokud je někdo vzadu, tak je hned za vámi. Nevíte, co se děje vpředu. Měli bychom počkat.“

Na dotaz, zda byl aquaplaning s letošními pneumatikami Pirelli horší, předseda Asociace jezdců (GPDA) řekl: „V prvním kole to bylo v pořádku, pro druhé rychlé kolo podle mě déšť ale zesílil.“

„Víme, že na těchto pneumatikách máme více aquaplaningu, na většině tratí to bylo dobré, jen rovinka, nový asfalt, který nedokázal odvádět vodu. Bylo to příliš nebezpečné.“

„Myslím, že FIA zavádí bezpečnost, výrazně zpomalit při dvojitých žlutých vlajkách, systém halo... ale odstartovat kvalifikaci, která se neměla jet, nebo alespoň po výjezdovém kole z boxů se nezdálo, že by byla jízda možná. Myslím, že mělo být rozhodnuto trochu jinak.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: FIA vysvětlila, proč Alonso nedostal ve Spa penalizaci
18:22 | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.
17:40 | Vypadá to, že by jezdci v Německu mohli mít problém s puchýři, ale v neděli bude možná o něco chladněji.
13:16 | Alonso: Kdo je ten Renault přede mnou? Inženýr: Hülkenberg Alonso: Amatér!
11:47 | Ricciardo nasadil nový MGU-K, baterii a elektroniku. Čekají ho penalizace.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10