Kvalifikace neměla vůbec odstartovat, zlobí se Grosjean

Romain Grosjean z týmu Haas doplatil na velké množství vody na okruhu v Monze a v deštivé kvalifikaci na Velkou cenu Itálie narazil se svým vozem do bariéry. Francouz následně řekl, že se podle něj kvalifikace vůbec neměla uskutečnit.
Kvalifikace neměla vůbec odstartovat, zlobí se Grosjean

Grosjean nezvládl svůj vůz na cílové rovince, kde se roztočil a narazil do bariéry krátce poté, co v první části kvalifikace dokončil svůj měřený pokus.

Do problémů se přitom na rovince dostal hned dvakrát. Zatímco první problém dokázal ustát, při druhém už se jeho vůz stočil doleva do zdi a následně ještě doklouzal na druhou stranu trati, kde znovu narazil do zdi.

„Pokusím se zůstat klidný a neříct něco, čeho bych potom mohl litovat, myslím ale, že jsme vůbec s kvalifikací neměli začít,“ řekl Grosjean pro NBC.

„Už od výjezdového kola jsem si hodně stěžoval, bylo to podle mě až příliš nebezpečné, neviděli jsme, kde jsme byli. Nemyslím si, že jsem v tom byl jediný. To, že jsem naboural na rovince, jen ukazuje, že to auto nedokázalo ustát. Bylo tam až příliš mnoho vody. Jsem zklamaný, že kvalifikace začala za těchto podmínek, co můžete dělat?“

„Nemůžete zvolnit. Pokud je někdo vzadu, tak je hned za vámi. Nevíte, co se děje vpředu. Měli bychom počkat.“

Na dotaz, zda byl aquaplaning s letošními pneumatikami Pirelli horší, předseda Asociace jezdců (GPDA) řekl: „V prvním kole to bylo v pořádku, pro druhé rychlé kolo podle mě déšť ale zesílil.“

„Víme, že na těchto pneumatikách máme více aquaplaningu, na většině tratí to bylo dobré, jen rovinka, nový asfalt, který nedokázal odvádět vodu. Bylo to příliš nebezpečné.“

„Myslím, že FIA zavádí bezpečnost, výrazně zpomalit při dvojitých žlutých vlajkách, systém halo... ale odstartovat kvalifikaci, která se neměla jet, nebo alespoň po výjezdovém kole z boxů se nezdálo, že by byla jízda možná. Myslím, že mělo být rozhodnuto trochu jinak.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: FIA vysvětlila, proč Alonso nedostal ve Spa penalizaci
15. listopadu | Lewis Hamilton musel korigovat svá slova o Indii... odkaz
15. listopadu | Rob Smedley by se po odchodu z Williamsu mohl vrátit zpět do Ferrari.
14. listopadu | Fernando Alonso bude mít tým v sérii Formula Renault Eurocup
14. listopadu | Bývalý šéf Porsche ve WEC Andreas Seidl by mohl zamířit do F1 do vedení některého z týmů. Není ale jasné, kterého...

GP Abú Dhabí 2018

Pátek 23. listopadu 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 24. listopadu 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 25. listopadu 2018
Závod 14.10