Kvalifikace nebo závod? S nastavením vozu asi bude třeba si vybrat

Kvalifikace nebo závod? S nastavením vozu asi bude třeba si vybrat

Jak týmy začínají rozumět letošním pneumatikám, dospívají k názoru, že jejich správnému fungování v závodě je zřejmě třeba přinést oběti už v sobotu.

Vozy formule 1 musí do závodu nastoupit se stejným nastavením jako do kvalifikace, zajišťují to pravidla o parc fermé. Jenomže to představuje komplikaci pro pneumatiky.

"Myslím, že jejich okno je tak úzké, že je to těžké," vysvětloval šéf Red Bullu Racing Christian Horner pro Autosport. "Můžete si hrát s výkonností - budete útočit v kvalifikaci, což vám možná trochu ublíží v závodě, nebo můžete být v kvalifikaci měkčí, jako Lotus, a možná být silnější v závodě."

Lotus a Sauber patří mezi týmy, jejichž vozy jsou k pneumatikám nejšetrnější, což znovu dokázaly v Kanadě. To jim ale komplikuje kvalifikace, protože když je auto k pneumatikám jemné, trvá mu dlouho, než je zahřeje na provozní teplotu. Takové monoposty nejvíce vynikají, když je horko. Na druhé straně vozy, které pneumatiky rychle zahřívají pro kvalifikační kolo, mívají tendenci je přehřívat na dlouhé vzdálenosti.

"Víme, že tyto pneumatiky mají velmi malé provozní okno, a když máte auto, které je s pneumatikami konzervativní, potřebujete si něčím pomáhat, abyste je zahřáli, aby vám fungovaly," potvrdil šéf Lotusu Eric Boullier.

"Ale my teď určitě máme pár nápadů, co s tím dělat. Existuje způsob, jak to řešit. Neříkám, že budeme bojovat o pole position, ale určitě se budeme kvalifikovat lépe."

Podle Hornera ale budou pneumatiky představovat velkou výzvu až do konce šampionátu. "Myslím, že faktorem budou dalších 13 závodů. Je to těžké," řekl a připomněl vývoj kanadského závodu. "Fernando si asi říká, že měl zajet do boxů 15 kol před koncem, ale na druhé straně sedm kol před koncem vedl."

"Dva jezdci jeli na jednu zastávku (Grosjean a Pérez), jeden startoval 15. a druhý z konce první desítky, a dojeli na druhém a třetím místě. My jsme se kvalifikovali na pole position, v 15. kole jsme vedli závod, přesto jsme se sedm kol před koncem dostali do problémů."

Doporučujeme

Články odjinud