Už v příštím roce bychom se mohli dočkat upraveného formátu kvalifikace.
Formule 1 chtěla v roce 2021 zavést nové pohonné jednotky. Měly být levnější, jednodušší a přilákat nové výrobce. Jenomže žádní noví výrobci se zatím neobjevili. Pár jich sice se vstupem do F1 koketovalo, ale nikdo zatím neprojevil vážný zájem.
Současní výrobci se tak logicky ptají, proč zavádět nové pohonné jednotky, jejichž vývoj přinese další náklady.
Formule 1 nakonec nové pohonné jednotky téměř s jistotou nezavede. Pozmění ale některé parametry, aby se zvýšil jejich výkon a zlepšil zvuk.
Podle Auto Motor und Sport se diskutuje o zvýšení průtoku i množství paliva a týmy budou moci využít také více elektrické energie (ze 120 na 140 kW).
Zvýšit se má také počet otáček o 1 500 za minutu. Dojde k pokoření hranice 1000 koní. Minimálně Mercedes už této mety sice dosáhl, ale zatím jen na dynamometru.
Právě na dynamometrech chce F1 ušetřit. Výrobci budou moci vyrobit jen určitý počet jednotek pro testování a omezen bude i počet testovacích hodin – analogie s omezením práce v aerodynamickém tunelu.
Dnes běží dynamometry v průměru 4000 hodin ročně, což je asi 10 hodin denně! Od roku 2021 má být toto číslo postupně omezováno až na 1000 hodin ročně.
Změny kvalifikace už v roce 2019?
Ross Brawn už několikrát řekl, že chce změnit formát kvalifikace. Diskutuje se o možnosti, že by kvalifikace měla 4 části. V prvních třech částech odpadnou vždy čtyři nejpomalejší jezdci (dnes je to pět). Do poslední čtvrté části kvalifikace postoupí osm nejlepších.
Počet závodů se má v roce 2020 zvýšit na 23. Přibýt má Miami, ale možná také Kodaň nebo Hanoj.
Foto: Getty Images / Lars Baron