Kubicův motor pojede čtvrtý závod, Vettel penalizaci neriskuje

Letošní omezení počtu agregátů zřejmě nikdo neporuší.
Letošní sezóna přinesla nové omezení v oblasti motorů, každý jezdec jich smí použít jen osm. Po poruchách ve Valencii se nejvíce bál penalizace za nasazení devátého agregátu Vettel, ale v Abú Zabí se do větších potíží dostali u BMW Sauberu.

Tým doufal, že Kubicův motor vydrží déle, než bylo při jeho návrhu plánováno, což ovšem nevyšlo. Porucha se dostavila během druhého tréninku a Kubica ztratil hodinu jízd. Na závod dostane samozřejmě motor jiný, který už ale také má něco za sebou.

"Šlo o selhání motoru, které je důsledkem našeho rozhodnutí z doby před několika závody nepoužít u Roberta devátý motor," řekl šéf BMW Sauberu Mario Theissen. "Snažíme se zvládnout poslední čtyři závody s jedním motorem, takže Robertův motor pro neděli má za sebou už tři závody."

"Důsledkem toho je, že hlavně tento poslední pátek jsme museli použít motor nad limit 2000 km, takže jsme o tom riziku věděli. Doufal jsem jen, že odejde v posledním kole tréninku."

Naopak Red Bullu Racing podobný plán vyšel. Vettel zpočátku motory v trénincích šetřil a pak s nimi dokázal najet kilometry nad plánovanou životnost. Šéf týmu Christian Horner je přesvědčený, že se penalizaci za devátý motor vyhne.

"Teď to s námi vypadá OK," řekl. "Kritické to bylo po selhání ve Valencii. Dostali jsme se tím trochu pod tlak, ale musím říct, že nás Renault brilantně podpořil a podařilo se nám významně překonat počet kilometrů plánovaný v rámci životnosti motorů."

"Myslím, že dnes patříme mezi týmy s největším počtem kilometrů. Sebastian má pro závod motor, který myslím naposledy použil v Japonsku. Takže riziko, že bychom museli použít devátý motor, je nulové. I kdyby tenhle motor selhal, máme další, který bychom mohli použít. S pomocí Renaultu se nám podařilo tu situaci zvládnout."

Red Bullu Racing zbývá ještě rozhodnout, jaké motory bude používat v příští sezóně. V úvahu připadá především pokračování s Renaultem a přestup k Mercedesu.

"Jak jsem řekl předtím, dostalo se nám ohromné podpory od Renaultu," uvedl Horner. "Máme skvělé vztahy. Ne pouze letos, je to tak poslední tři roky a teď jsme se dostali do kritického bodu, kdy budeme muset vše zvážit a rozhodnout se."

"Věříme, že teď před sebou máme vše potřebné a rozhodnutí budeme chtít udělat co nejdříve, myslím, že hned po tomto závodě."
Další článek: GP Abú Zabí 2009 - sobota