Polský závodník nicméně prokázal, že mu rychlost nechybí, až do bouračky byl s výrazným náskokem v čele průběžného pořadí Rally Islas Canarias. AKTUALIZOVÁNO
ERC, neboli European Rally Championship, patří po WRC k nejprestižnějším šampionátům v rally. Pro letošek mu navíc ubyl sok v podobě IRC, obě série se totiž spojily. Pro Roberta Kubicu se jedná o vhodné místo pro získávání zkušeností se soutěžáky na vysoké úrovni. Sám ještě včera řekl, že na Kanárských ostrovech se chce hlavně učit.
"Každá rally pro mě bude úplně nová. Je to tady moje první zkušenost s Citroënem, takže se mám hodně co učit. Mám prakticky nulové zkušenosti. Tento sport je velice komplexní, musím toho ještě hodně poznat. Tuto rally použijeme jako test, abych si lépe porozuměl s autem a abychom se lépe sžili s navigátorem. Nemáme žádné konkrétní cíle. Chceme si to prostě užít a zlepšovat se," prozradil v rozhovoru pro webové stránky šampionátu ERC.
Dnes se nicméně ukázalo, že Kubica se aklimatizoval zřejmě rychleji, než sám očekával. Vybudoval si více než minutový náskok. Drobné zaváhání ale způsobilo, že Kubica v desáté rychlostní zkoušce v jedné ze zatáček neodhadl správný okamžik pro brzdění a o bariéry ulomil kolo svého vozu.
Pro osmadvacetiletého jezdce tím působení ve třetím podniku letošního mistrovství ERC skončila. Nyní může držet palce Janu Kopeckému (jedoucímu ve voze Škoda Fabia), který se po Kubicově odpadnutí ujal vedení. Kopeckého s Kubicou pojí dlouholeté blízké přátelství. Kopeckého kamarádova rychlost nepřekvapila, ostatně před startem rally se nechal slyšet, že nevidí důvod, proč by Kubica neměl být v absolutní špičce.
Mimo závodění v ERC se v letošním roce Kubica objeví rovněž v šampionátu WRC2. Součástí ERC je také Barum Rally, která se jede nedaleko Zlína.
"Projížděl jsem z kopce rychlou zatáčkou, která se dala bez probémů projet na plný plyn. Následovala ale prudká vracečka, která se projíždí na trojku. Když jsem šlápl na brzdy, ulétla mi záď vozu a do zatáčky jsem najížděl bokem. Snažil jsem se ji normálně projet, ale zavadil jsem předkem vozu o bariéru. Bohužel - a tím nechci omlouvat svou chybu - záď vozu v rychlých pasážích nedržela.
S tím jsem měl nicméně počítat. Měl jsem brzdit dříve, ale neudělal jsem to. Přitom jsme si jeli prostě vlastním tempem, nejeli jsme úplně naplno. Je to nová zkušenost. Nemělo by se to stávat, ale občas se to přihodí. V rally vám mohou i malé chyby přijít draho.
Celkově to ale byl pozitivní víkend, byl to dobrý test. I v dnešní první erzetě (podle všeho jediná, kterou Kubica nevyhrál) to bylo v pohodě a nemuseli jsme na to příliš tlačit," popsal Kubica svoje dojmy.