Kubicu zlobila v Malajsii technika, závod málem nedokončil

Robert Kubica málem rozšířil už tak dlouhý seznam odpadlíků v GP Malajsie. Horké počasí představovalo pro techniku Renaultu téměř nepřekonatelnou zátěž, která mohla tým připravit o velký příděl bodů.

Kubica se musel kvůli problémům vzdát pronásledování Rosberga. "Požádali jsme Roberta, aby ubral a vůz zchladil, protože jsme ztráceli tlak vody," vysvětloval šéfinženýr Renaultu Alan Permane. "Na boxové zdi panovalo chvíli napětí, ale pak se tlak stabilizoval a ve zbývajících 20 kolech bylo vše v pořádku."

Kubica si nakonec dojel pro čtvrté místo, což ho po druhém místě z Austrálie udrželo nečekaně blízko vedoucímu jezdci šampionátu Felipemu Massovi, ztráta činí jen devět bodů.

"Prostě neudělal jedinou chybu," chválil polského jezdce Permane. "V prvním kole v Bahrajnu byl sestřelen, ale pak se probojoval zpět na 11. místo. V Melbourne odjel pod velkým tlakem perfektní závod a v Malajsii to bylo stejné. Robert je velmi konzistentní, velmi rychlý a velmi tvrdě pracuje. Hodně na nás zapůsobilo, kolik času tráví se svými inženýry. Je to velmi dobrý a komplexní jezdec."

Renault tak předčil očekávání, která zavládla u veřejnosti po zimních testech. Silnou stránkou vozu R30 je šetrnost k pneumatikám, přidat naopak musí v oblasti přítlaku.

"Máme velmi dobrý aerodynamický tunel, který byl v průběhu zimy vylepšen," připomněl Permane. "Zapracovali jsme na korelaci mezi daty z tunelu a trati. Věříme tomu, co nám tunel říká. Naše oddělení aerodynamiky pracuje lépe než kdy předtím a v současnosti dosahuje dobrých výsledků. Úroveň přítlaku se zvětšuje téměř každý den a v Číně bychom měli udělat další dobrý krok vpřed."

Doporučujeme

Články odjinud