Kubicovy dojmy z nového vozu nejsou tak dobré jako loni

Kubicovy dojmy z nového vozu nejsou tak dobré jako loni

Robert Kubica si ve Valencii poprvé vyzkoušel Renault R31 a přiznal, že neměl tak dobré pocity, jako když před rokem poprvé usedl do R30.

"Loni byl první den testů velmi dobrý," vzpomínal Polák při rozhovoru pro Autosport. "Ve výsledkové listině to nevypadalo tak dobře, ale co se týče pocitů, byli jsme optimisté. Dnes (ve středu) to bylo dost odlišné kvůli problémům s vozem, které jsme měli dopoledne, a hlavní rozdíl byly pneumatiky. Takže je velmi těžké mít ten správný pocit. Pocity nebyly tak dobré jako loni, ale doufám, že na tom budou všichni stejně. Uvidíme."

Po prvním dni jízd je ale na hodnocení nového vozu brzy, Kubica se seznamoval se všemi novinkami, které mu Renault připravil. "Ani ne," odpověděl na otázku, jestli pocítil potenciál auta. "Dnešek byl důležitý pro ověření spolehlivosti a funkčnosti všech systémů."

"Z těch mnoha věcí jsou nejdůležitější KERS a zadní křídlo. Naštěstí tyto dvě věci doposud fungovaly dobře, takže doufejme, že to tak zůstane v dalších testech a závodech. Pak se budeme moci soustředit na ostatní díly."

Renault má na svém voze zatím unikátní řešení výfuků, které směřují dopředu před bočnice. Ostatní týmy tuto koncepci studují a v paddocku kolují zvěsti, že McLaren ukáže v pátek na novém voze něco podobného. Z hlediska jezdce se podle Kubici kvůli novým výfukům ale nic moc nezměnilo.

"Ne, možná mají jen odlišný zvuk, to je vše," řekl. Ovšem stejně jako loňský foukaný dvojitý difuzor vyžaduje i toto řešení speciální režimy motoru, aby plyny z výfuků pomáhaly aerodynamice podlahy vozu, i když jezdec neakceleruje.

Největší novinkou z hlediska výkonnosti je ale podle polského jezdce jednoznačně nastavitelné zadní křídlo, které budou mít zřejmě všechny vozy. "Zadní křídlo je mnohem výkonnější než kdy byl F-průduch," konstatoval. "Protože významně a okamžitě snižuje odpor vzduchu. A F-průduch měl význam při vysokých rychlostech, ale tohle můžete okamžitě použít už na výjezdu ze zatáček, které se jedou na trojku nebo čtyřku."

Zadní křídlo má podle Kubici větší přínosy než KERS a rozdíly mezi časy v kvalifikacích, kdy je možné křídlo použít kdykoliv, a v závodech budou velké, protože v neděli bude jezdcům tato novinka pomáhat jen při předjíždění na jedné rovince.

Doporučujeme

Články odjinud