Kubica: Úspěch Renaultu v Belgii záleží na křídle s průduchem

Jako poslední z předních týmů nasadí Renault zadní křídlo s průduchem. Učiní tak v pátek ve Spa a podle Roberta Kubici bude funkčnost tohoto systému rozhodující pro šance týmu na dobrý výsledek.

"Na tomto okruhu často dochází k překvapením a vozy, které celý rok nebyly rychlé, můžou být ve Spa dobré," připomněl polský jezdec. "Tým tento víkend poprvé nasadí F-potrubí a doufáme, že bude fungovat okamžitě, abychom měli co nejvíce času v trénincích dostat z tohoto systému maximální výkon."

Pokud bude zadní křídlo s průduchem fungovat dobře, nechá si ho Renault na voze po zbytek závodního víkendu, což bude mít dopady na práci na nastavení.

"Viděli jsme, že vozy s F-potrubím používají vyšší úroveň přítlaku, než je obvyklé, protože můžou snížit odpor zadního křídla, a generovat tak stále dobrou maximální rychlost," vysvětloval Kubica. "To podle mě změní přístup také ve Spa, protože týmy budou moci jezdit s velkým přítlakem, a přesto dosahovat dobré maximální rychlosti. I když je to okruh, na kterém velmi rádi jezdíme, stále je na něm velmi důležitá výkonnost vozu."

Pro Kubicu je v Belgii důležité, aby se vrátil na pozice, na kterých byl zvyklý jezdit většinu letošní sezóny.

"Poslední tři závody jsem měl smůlu, v Silverstonu a Budapešti jsem nebodoval, takže bych se chtěl vrátit na místa, na kterých jsme závodili dříve, abychom pravidelně bojovali o body a dobrá umístění. Ve zbývajících závodech bude mým i týmovým cílem dohnat náskok top týmů," dodal.

Kubicův týmový kolega Vitalij Petrov dosáhl v posledním závodě na Hungaroringu na svůj nejlepší výsledek kariéry, do cíle dojel pátý. Renault po něm chce, aby takto pokračoval i v dalších Grand Prix. Ruský pilot však souhlasí s Kubicou, že tento víkend bude klíčové křídlo s průduchem.

"Možné je všechno," řekl. "Pokud všechno vyjde a půjde to dobře mně, vozu a týmu, výsledky přijdou také. Ale musíme si počkat, jak bude fungovat F-potrubí v trénincích a jak se vůz bude chovat v rychlých zatáčkách. Už víme, že je náš vůz celkem stabilní v rychlých zatáčkách, ale je těžké se vyrovnat Red Bullu a Ferrari. Takže těžko říct, co můžeme očekávat, ale uděláme maximum."

Renault nastoupí v Belgii bez záložního jezdce, zraněného Ho-Pin Tunga nehodlá nikým nahrazovat.

Doporučujeme

Články odjinud