Kubica: U Renaultu se mi díky uvolněné atmosféře pracuje lépe než u BMW

Robert Kubica vyměnil po loňské sezóně působiště a z Hinwilu zamířil do Enstone k Renaultu. Jak dopadne na trati zatím neví, ale s pracovními podmínkami je spokojený.

"Našel jsem to, co jsem hledal - motivovaný tým, s kterým je opravdu příjemné spolupracovat," řekl polský jezdec pro Autosport. "Částečně se mi vrátily pocity, které jsem měl před deseti lety, když jsem jezdil na motokárách. Všechno je mnohem snazší, není to tu stresující a omezující."

"Chci, aby v týmu byla dobrá atmosféra, protože pokud tomu tak je, dokážete v těžkých dobách řešit problémy rychleji. I když výsledky nejsou dobré, užíváte si to."

Co přesně se Kubicovi nelíbilo u BMW Sauberu, odmítá říct, ale u Renaultu vstoupil do zcela odlišného prostředí.

"Nebudu zacházet do detailů, ale mentalita u Renaultu je jiná, než na co jsem byl zvyklý," vysvětloval. "Podle toho, co jsem doposud viděl, je rozdíl mezi oběma týmy celkem velký. Některé týmy jsou otevřenější, některé uzavřenější. Některé jsou skutečné závodní týmy, některé spíše firmy. Ve formuli 1 jsem poznal jen dva týmy, takže těžko soudit, ale u Renaultu je vše snazší."

Pokud atmosféra není v týmu nejlepší, lze to překonat výkony na trati. Ovšem když si nedaří ani v závodech, nespokojenost roste.

"Výsledky mají na vaší náladu velké dopady, takže když jsou dobré, vše běží hladce. I když máte pocit, že jste do týmu úplně nezapadli," naznačil Kubica potíže u předchozího zaměstnavatele.

U Renaultu nahradil svého kamaráda Fernanda Alonsa, kolem kterého se tým v minulých letech doslova točil. "Je tu jeden rozdíl, on je dvojnásobný mistr světa a já ne," připomněl Kubica. "Podle toho co o něm vím, o závodění přemýšlí podobně jako já. Jezdil, pracoval s týmem a nastavoval si auto podobně jako já. Nemám pocit, že by tu po něm zůstal volný prostor, který je třeba zaplnit."

"U Renaultu by samozřejmě byli všichni velmi rádi, kdyby tu pořád byl, ale je přirozené, že by si rádi udrželi mistra světa. Ale nemám pocit, že bych byl náhradník a musel dělat přesně to samé. Dělám si věci po svém."

Diskuze (2) Další článek: Začaly poslední testy, týmy už musí vyložit své karty
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.