Start v Daytoně zjevně nebyla jednorázová záležitost. Pro Roberta Kubicu budou závody s prototypem třídy LMP 2 hlavní náplní roku 2021, Polák totiž absolvuje kompletní sezonu evropské Le Mans Series.
Vítěz Velké ceny Kanady z roku 2008 získal angažmá u belgické stáje WRT, která do ELMS vstupuje s prototypem Oreca 07 Gibson. Kubica je v tuto chvíli jediným potvrzeným jezdcem z tříčlenné posádky.
„Jsem vážně šťastný, přestupem k týmu WRT otevírám novou kapitolu mé kariéry. Společně budeme objevovat nové věci v šampionátu, kde se schází silné a vysoce konkurenční startovní pole s mnoha talentovanými jezdci,“ uvedl jediný polský pilot formule 1 v oficiálním prohlášení.
Robert Kubica se poprvé svezl v prototypu třídy LMP 2 na konci ledna v Daytoně, do slavné čtyřiadvacetihodinovky na Floridě však nakonec vůbec nezasáhl. Tým High Class Racing, který rovněž spoléhá na šasi Oreca 07, totiž ze závodu brzy vyřadilo selhání převodovky.
Nyní bude rodák z Krakova závodit pro belgickou stáj, kterou fanoušci znají především ze scény GT. WRT dlouhodobě zastupuje automobilku Audi v šampionátech, které spadají pod SRO. Tým Vincenta Vosse také v posledních dvou letech jako zákazník značky z Ingolstadtu startoval v DTM.
„Bude to moje první kompletní sezona ve vytrvalostních závodech a čeká mě sdílení auta s týmovými kolegy, tedy něco, co jsem poprvé vyzkoušel před pár dny v Daytoně. Už se těším, jak začnu pracovat s týmem, a to v továrně i na trati.“
Kubicu čeká celkem šest čtyřhodinových závodů v Barceloně (18. dubna), na Red Bull Ringu (16. května), v Monze (11. července), na Paul Ricard (29. srpna), ve Spa (19. září) a v Portimau (24. října). V nejvyšší třídě ELMS pro vozy LMP 2 bude startovat celkem 16 prototypů, dalších 17 vozů je přihlášeno do třídy LMP 3 a 10 do kategorie LMGTE.
S prototypem nebude Kubicův tým WRT závodit poprvé, v roce 2016 se belgický tým zúčastnil domácího závodu evropské Le Mans Series ve Spa, a to s prototypem Ligier JS P2. Nyní se však bude v podání WRT poprvé jednat o kompletní sezonu.
Potvrzení celé sezony v ELMS je navíc jen dodatek k již dříve oznámenému programu pro vytrvalostní mistrovství světa FIA WEC. WRT tak čeká kampaň se dvěma prototypy Oreca 07 na dvou frontách. Vůz pro WEC má navíc jistý start v Le Mans a je možné, tým bude usilovat o zisk pozvánky i pro druhý prototyp z ELMS.
„Je skvělé, že portfolio našich aktivit rozšiřujeme o vytrvalostní závody sportovních vozů. Tato kategorie je opravdu klíčovou částí DNA motorsportu, má v sobě velkou historii a tradici. Od chvíle, kdy jsme se rozhodli pro vstup do FIA WEC, jsme usilovali o rozšíření naší působnosti i do ELMS a jsme nadšení, že jsme tyto plány dokázali uskutečnit,“ prohlásil Vincent Vosse.
Všechny kvalifikace i závody evropské Le Mans Series je možné sledovat živě na oficiálním YouTube kanálu šampionátu.