Robert Kubica odstartoval přípravu na svoji premiéru v Le Mans s belgickým týmem WRT nejlepším možným způsobem. Nová posádka v Evropské Le Mans Series ovládla úvod sezony ve španělské Barceloně.
Formace Vincenta Vosse už léta platí za jednoho z nejsilnějších hráčů především na scéně GT3, ve spolupráci s Audi však figurovala i v DTM.
Letos tým WRT čelí nové výzvě, s prototypem Oreca 07 Gibson vstoupil do Evropské Le Mans Series, kde pro kompletní sezonu poskládal velmi silnou jezdeckou sestavu. Tu kromě jediného polského pilota F1 Roberta Kubici tvoří ještě čínský šampion Asijské Le Mans Series Jie I-fej a bývalý pilot týmu Antonína Charouze ve formuli 2 Louis Delétraz.
Právě švýcarský jezdec za WRT rozjel čtyřhodinový závod na katalánském okruhu a v úvodních minutách po zajetí safety caru brzy rozhodl o vítězství belgické stáje a jejího vozu Oreca 07 #41.
Delétraz si na hlavní rovince poradil s tvrdě se bránícím závodícím šéfem týmu G-Drive Racing Romanem Rusinovem a přebral vedení, které posléze tým WRT přepouštěl soupeřům vždy pouze krátce po zastávkách v boxech.
Po dominantním výkonu nováčků v Evropské Le Mans Series dojížděl poslední stint závodu Kubica, který po 4 hodinách dojel do cíle s náskokem 22 sekund na další prototyp Oreca 07 týmu bývalého pilota F1 Oliviera Panise (posádka Julien Canal, Will Stevens, Gabriel Aubry). Třetí místo získal vůz Oreca 07 #22 loni mistrovského týmu Zaka Browna United Autosports (Phil Hanson, Jonathan Aberdein, Tom Gamble).
Ještě před Le Mans, kde WRT nasadí i druhý vůz z FIA WEC, čekají na Kubicu, Delétraze a I-feje tři další závody ELMS. Na Red Bull Ringu se pojede 16. května, na Paul Ricard 6. června a v Monze 11. července.
Ve třídě LMP 3 na úvod sezony vyhrál švýcarský tým Cool Racing s prototypem Ligier JS P320 - Nissan #19 (Maulini, Bell, Kruetten), kategorii LMGTE vyhráli Matteo Cressoni, Rino Mastronardi a bývalý pilot DTM Miguel Molina s vozem Ferrari 488 GTE Evo #80 italské stáje Iron Lynx.