Kubica prozradil, jak by zlepšil F1 i předjíždění

V současné době se opět diskutuje o tom, jak zlepšit předjíždění. Drobných změn by se mohla F1 dočkat už v příštím roce.
Kubica prozradil, jak by zlepšil F1 i předjíždění

Robert Kubica by neřešil aerodynamiku, ale jiný problém. „Kdyby se formule 1 vrátila k lehčím vozům a nezaměřovala se tak na aerodynamiku, brzdění by bylo obtížnější,“ řekl Kubica pro Motorsport-Total. 

„To by také ovlivnilo předjíždění, protože v brzdící zóně byste měli opravdu šanci dostat se vedle svého soupeře.“

Týmy, FIA a FOM provádí výzkum za účelem zlepšení předjíždění

Týmy, FIA a FOM provádí výzkum za účelem zlepšení předjíždění

 

„Pneumatiky by vydržely mnohem více, jezdci by na ně mohli více tlačit.“ Podle rezervního jezdce Williamsu by už jezdci nemuseli jet úsporně a mohli by více útočit. 

„Vysoká hmotnost vozu má vliv na samotné řízení, výběr závodní linie a na vše ostatní. V mé době byla minimální hmotnost vozu 620 kg, což je o 120 kg méně než dnes. A 100 kilogramů znamená 3,5 až 4 sekundy na kolo.“

Současná formule 1 se vyznačuje velmi rychlými časy, ale je to z velké části kvůli stále složitější aerodynamice. 

„Vozy jsou neuvěřitelně těžkopádné – zvláště při pomalých rychlostech. Když jsem poprvé jel současným vozem, byl jsem šokován tím, jak těžkopádné to bylo.“

„Nesmíte zapomínat, že v minulosti jsme startovali s vozy, které měly stejnou hmotnost jako dnešní vozy v kvalifikaci!“

Rodák z Krakova ale přiznal, že samotní snížení hmotnosti by nefungovalo jako kouzelný proutek. „Existuje několik problémů, neexistuje jedno řešení, které vyléčí všechno,“ dodal Kubica. 

Foto: Getty Images 

Diskuze (22) Další článek: Setrvání v Haasu pomohlo Magnussenovi k lepším výsledkům
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.
13:09 | F2 a F3 sníží extra body. Za pole position budou 2 body (místo 4) a za nejrychlejší kolo 1 (místo 2).
13:08 | Podle Seven News zvažuje Sydney uspořádání závodu F1. Chce nahradit Melbourne.
13:04 | Dnes před 14 lety získalo Ferrari poslední titul mezi jezdci. Kimi Räikkönen porazil o 1 bod Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00