Kubica prozradil, jak by zlepšil F1 i předjíždění

V současné době se opět diskutuje o tom, jak zlepšit předjíždění. Drobných změn by se mohla F1 dočkat už v příštím roce.
Kubica prozradil, jak by zlepšil F1 i předjíždění

Robert Kubica by neřešil aerodynamiku, ale jiný problém. „Kdyby se formule 1 vrátila k lehčím vozům a nezaměřovala se tak na aerodynamiku, brzdění by bylo obtížnější,“ řekl Kubica pro Motorsport-Total. 

„To by také ovlivnilo předjíždění, protože v brzdící zóně byste měli opravdu šanci dostat se vedle svého soupeře.“

Týmy, FIA a FOM provádí výzkum za účelem zlepšení předjíždění

Týmy, FIA a FOM provádí výzkum za účelem zlepšení předjíždění

 

„Pneumatiky by vydržely mnohem více, jezdci by na ně mohli více tlačit.“ Podle rezervního jezdce Williamsu by už jezdci nemuseli jet úsporně a mohli by více útočit. 

„Vysoká hmotnost vozu má vliv na samotné řízení, výběr závodní linie a na vše ostatní. V mé době byla minimální hmotnost vozu 620 kg, což je o 120 kg méně než dnes. A 100 kilogramů znamená 3,5 až 4 sekundy na kolo.“

Současná formule 1 se vyznačuje velmi rychlými časy, ale je to z velké části kvůli stále složitější aerodynamice. 

„Vozy jsou neuvěřitelně těžkopádné – zvláště při pomalých rychlostech. Když jsem poprvé jel současným vozem, byl jsem šokován tím, jak těžkopádné to bylo.“

„Nesmíte zapomínat, že v minulosti jsme startovali s vozy, které měly stejnou hmotnost jako dnešní vozy v kvalifikaci!“

Rodák z Krakova ale přiznal, že samotní snížení hmotnosti by nefungovalo jako kouzelný proutek. „Existuje několik problémů, neexistuje jedno řešení, které vyléčí všechno,“ dodal Kubica. 

Foto: Getty Images 

Diskuze (22) Další článek: Setrvání v Haasu pomohlo Magnussenovi k lepším výsledkům
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10