Kubica prozradil, jak by zlepšil F1 i předjíždění

V současné době se opět diskutuje o tom, jak zlepšit předjíždění. Drobných změn by se mohla F1 dočkat už v příštím roce.
Kubica prozradil, jak by zlepšil F1 i předjíždění

Robert Kubica by neřešil aerodynamiku, ale jiný problém. „Kdyby se formule 1 vrátila k lehčím vozům a nezaměřovala se tak na aerodynamiku, brzdění by bylo obtížnější,“ řekl Kubica pro Motorsport-Total. 

„To by také ovlivnilo předjíždění, protože v brzdící zóně byste měli opravdu šanci dostat se vedle svého soupeře.“

Týmy, FIA a FOM provádí výzkum za účelem zlepšení předjíždění

Týmy, FIA a FOM provádí výzkum za účelem zlepšení předjíždění

 

„Pneumatiky by vydržely mnohem více, jezdci by na ně mohli více tlačit.“ Podle rezervního jezdce Williamsu by už jezdci nemuseli jet úsporně a mohli by více útočit. 

„Vysoká hmotnost vozu má vliv na samotné řízení, výběr závodní linie a na vše ostatní. V mé době byla minimální hmotnost vozu 620 kg, což je o 120 kg méně než dnes. A 100 kilogramů znamená 3,5 až 4 sekundy na kolo.“

Současná formule 1 se vyznačuje velmi rychlými časy, ale je to z velké části kvůli stále složitější aerodynamice. 

„Vozy jsou neuvěřitelně těžkopádné – zvláště při pomalých rychlostech. Když jsem poprvé jel současným vozem, byl jsem šokován tím, jak těžkopádné to bylo.“

„Nesmíte zapomínat, že v minulosti jsme startovali s vozy, které měly stejnou hmotnost jako dnešní vozy v kvalifikaci!“

Rodák z Krakova ale přiznal, že samotní snížení hmotnosti by nefungovalo jako kouzelný proutek. „Existuje několik problémů, neexistuje jedno řešení, které vyléčí všechno,“ dodal Kubica. 

Foto: Getty Images 

Diskuze (22) Další článek: Setrvání v Haasu pomohlo Magnussenovi k lepším výsledkům
20:45 | Ferrari věnovalo zisk pole position Marchionnemu..
21. července | Možnost deště: FP3: 40 %, Kvalifikace: 60 %
21. července | McLaren porušil večerku. Pracoval na voze i v období mezi 1:00 a 9:00, kdy je to zakázané. Týmy ale mají dvě výjimky za rok. Tohle byla pro McLaren letos první.
20. července | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink Leclerc (1:34.577, mokro)
Kvalifikace Vettel (1:11.212)
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10