Kubica prozradil, jak by zlepšil F1 i předjíždění

V současné době se opět diskutuje o tom, jak zlepšit předjíždění. Drobných změn by se mohla F1 dočkat už v příštím roce.
Kubica prozradil, jak by zlepšil F1 i předjíždění

Robert Kubica by neřešil aerodynamiku, ale jiný problém. „Kdyby se formule 1 vrátila k lehčím vozům a nezaměřovala se tak na aerodynamiku, brzdění by bylo obtížnější,“ řekl Kubica pro Motorsport-Total. 

„To by také ovlivnilo předjíždění, protože v brzdící zóně byste měli opravdu šanci dostat se vedle svého soupeře.“

Týmy, FIA a FOM provádí výzkum za účelem zlepšení předjíždění

Týmy, FIA a FOM provádí výzkum za účelem zlepšení předjíždění

 

„Pneumatiky by vydržely mnohem více, jezdci by na ně mohli více tlačit.“ Podle rezervního jezdce Williamsu by už jezdci nemuseli jet úsporně a mohli by více útočit. 

„Vysoká hmotnost vozu má vliv na samotné řízení, výběr závodní linie a na vše ostatní. V mé době byla minimální hmotnost vozu 620 kg, což je o 120 kg méně než dnes. A 100 kilogramů znamená 3,5 až 4 sekundy na kolo.“

Současná formule 1 se vyznačuje velmi rychlými časy, ale je to z velké části kvůli stále složitější aerodynamice. 

„Vozy jsou neuvěřitelně těžkopádné – zvláště při pomalých rychlostech. Když jsem poprvé jel současným vozem, byl jsem šokován tím, jak těžkopádné to bylo.“

„Nesmíte zapomínat, že v minulosti jsme startovali s vozy, které měly stejnou hmotnost jako dnešní vozy v kvalifikaci!“

Rodák z Krakova ale přiznal, že samotní snížení hmotnosti by nefungovalo jako kouzelný proutek. „Existuje několik problémů, neexistuje jedno řešení, které vyléčí všechno,“ dodal Kubica. 

Foto: Getty Images 

Diskuze (22) Další článek: Setrvání v Haasu pomohlo Magnussenovi k lepším výsledkům
14:40 | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10