Kubica přiznal, že na Brawnovy vozy neměl

Heidfeldovi unikl postup do třetí části po chybě v poslední zatáčce.

Tým BMW Sauber zvolil pro každého ze svých jezdců trochu jinou taktiku. Zatímco do vozu Němce Nicka Heidfelda namontoval systém KERS, vyšší a těžší Polák Robert Kubica startuje v Austrálii bez něj. V prvních dvou částech kvalifikace jezdci německo-švýcarské stáje tradičně vyjížděli až krátce před vypršením časového limitu. Do závěrečné fáze postoupil pouze Polák.

Robert Kubica nakonec odstartuje do nedělního závodu ze čtvrtého místa. Po kvalifikaci přiznal, že možná mohl být třetí, ale na vozy týmu Rosse Brawna, které obsadily první řadu, nestačil. "Některá auta jsou velmi silná, například Brawn, Toyota a Williams. Zajel jsem dobře v druhé části kvalifikace a snadno se dostal do třetí, ve které jsem si díky tomu věřil," přiznal Polák, který však nezopakoval loňský druhý nejrychlejší čas.

"Při posledním výjezdu jsem měl nové pneumatiky, ale Nico (Rosberg) byl široký v zatáčce čtrnáct a na trať navezl nějaké kusy nečistot. Ty se mi nalepily na pneumatiky, což výrazně zhoršilo mou přilnavost v dalších třech zatáčkách," zalitoval Kubica. Vzápětí ovšem přiznal, že výsledek je lepší, než v týmu očekávali po prvních trénincích.

Nick Heidfeld obsadil ve druhé části kvalifikace jedenácté místo, takže mu další postup unikl jen těsně, když podle svých slov chyboval v poslední zatáčce, kde byl přetáčivý. "Jedenácté místo je lepší než desáté, protože si můžeme vybrat, kolik natankujeme," snažil se Němec hledat pozitiva. "Použití KERS by mohlo být výhodné těsně po startu, i když rovinka před první zatáčkou není moc dlouhá."

Šéf týmu Mario Theissen pochválil Kubicu za jeho výkony s lehkým i těžkým vozem a spokojen byl i se skutečností, že se oba vozy obešly bez technických problémů.

Hlavní inženýr Willy Rampf předpokládá zítra podobné podmínky na trati jako dnes. Od toho by se měla odvíjet i strategie.

Doporučujeme

Články odjinud